"New York Times" face o comparaţie între reacţia pasagerilor avioanelor folosite în atentatele de la 11 sptembrie în SUA şi lipsa de reacţie a pasagerilor avionului din Malaysia, dispărut fără urmă.
Jurnaliştii americani se întreabă de ce oamenii nu au sunat şi nu au trimis mesaje după ce avionul a virat brusc.
În 2001, pasagerii zborurilor care au fost folosite de terorişti au trimis mesaje apropiaţilor până în ultimele momente. Zeci de mesaje si apeluri au fost trimise din avioanele ce s-au oprit în Turnurile Gemene sau în Pentagon, în 2001, în timp ce acum nu a fost înregistrat niciun apel.
"Până acum nu există nicio urmă a vreunui apel efectuat din aeronavă, dar încă verificăm milioane de date de la companiile de telefonie", a spus Ahmad Jauhari Yahya, CEO al Malaysia Airlines.
Acest lucru este cu atât mai surprinzător cu cât mulţi pasageri erau chinezi şi malaysieni, a căror pasiune pentru gadget-uri e recunoscută, potrivit stirilleprotv.ro.
Potrivit radarelor militare, imediat după ce şi-a schimbat drumul, avionul zbura la aproape 14.000 de metri, cu 1.000 mai mult decat nivelul maxim recomandat. Apoi, coborârea a fost bruscă, iar avionul a ajuns la 7.000 de metri.
Un profesor de la Universitatea de Ştiinte şi Tehnologie din Hong Kong a declarat că altitudinea mare a făcut cel mai probabil imposibilă conectarea telefoanelor la reţelele de la sol. În schimb, la 11 septembrie, vioanele zburau foarte aproape de sol, iar acoperirea la telefoanele mobile era foarte bună.
Mai mult, este foarte posibil ca pasagerii să fi fost conştienţi numai câteva minute după ridicarea rapidă, ce ar fi putut duce la depresurizarea aeronavei.