Un incident a avut loc luna trecută pe Aeroportul Otopeni, unde a fost implicat un avion de tip Airbus 330 al companiei Turkish Airlines, cu aproape 270 de oameni la bord.
Potrivit unui raport preliminar al Autorității de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS), care este responsabilă de investigarea cazului, aeronava a lovit mai multe balize și a provocat distrugerea unui panou de marcaj în timpul manevrelor de decolare.
Incident la decolare pe Aeroportul Otopeni
Incidentul a avut loc în timpul decolării de pe Aeroportul Internațional Henri Coandă, pe 17 aprilie, iar avionul a reușit să aterizeze în siguranță la destinația sa, Istanbul.
După decolarea aeronavei cu înregistrarea TC-LOC, în timpul verificării stării pistei de decolare/aterizare, personalul responsabil cu gestionarea suprafeței de mișcare a constatat că zece balize marginale pe partea nordică a pistei 26L au fost distruse, precum și un panou de informare care indica ieșirea de pe calea de rulare G.
„De asemenea, a fost constatată și exfolierea unei porțiuni din acostamentul pistei, pe partea de Nord, pe lungimea zonei în care balizele au fost sparte”, se arată în raportul AIAS.
Problemele, constatate după ce aeronava a ajuns la destinație
La aterizarea la Istanbul, au fost constatate avarii la trenul de aterizare al aeronavei.
La ora 23.27, avionul care a pornit de pe Aeroportul Otopeni a aterizat pe Aeroportul Istanbul și a fost dirijat pe una dintre căile de rulare. Această manevră a fost realizată după ce echipajul a raportat o problemă tehnică la trenul de aterizare față.
„Administratorul AIHCB a procedat la înlocuirea imediată a balizelor sparte, fără a interfera cu traficul aerian, astfel încât deteriorarea suprafeței de mișcare să fie eliminată fără a fi nevoie de emiterea unui mesaj NOTAM pentru suspendarea operațiunilor aeriene de pe pista 26L”, mai precizează raportul preliminar întocmit de AIAS.
Potrivit acestuia, incidentul este catalogat ca fiind „grav”.
Conform raportului, pilotul aeronavei are o vârstă de 55 de ani, în timp ce copilotul are 44 de ani. Ambii dețin licențe de zbor și certificate medicale valabile.