Avioanele supersonice ar putea reveni. O companie din SUA a cumpărat 20 astfel de aeronave

Avioanele supersonice ar putea reveni. O companie din SUA a cumpărat 20 astfel de aeronaveAlertă în Marea Britanie. Sursa foto. Twitter

New York American Airlines pariază pe un viitor în care avioanele supersonice s-ar putea întoarce pe cer. Ele vor transporta pasagerii pe unele rute la viteze de aproximativ două ori mai mari decât avioanele comerciale actuale.

New York American Airlines a declarat că a achiziționat până la 20 de avioane supersonice. De asemenea, se gândesc să mai cumpere încă 20. Totuși, oficialii companiei au refuzat să împărtășească termenii financiari ai acordului, care a fost anunțat marți, 16 august.

Totul depinde de compania care s-a făcut responsabilă să construiască avioanele, Boom Supersonic. În acest context, experții s-au întrebat dacă avioanele supersonice vor reveni.

Boom dezvoltă un avion cu reacție numit Overture despre care compania spune că va putea transporta între 65 și 80 de pasageri la aproape dublul vitezei sunetului. Avionul este încă în stadiile incipiente de dezvoltare. Boom a dezvăluit recent o versiune „rafinată” a aeronavei, despre care a spus că a finalizat câteva teste în tunelul de vânt. Cu toate acestea, nu a efectuat încă un zbor de testare și nu se așteaptă ca primele vehicule de producție să iasă de pe linie până în 2025.

Virgin Galactic are ochii pe zboruri supersonice - și urmează un drum dificil

Boom Overtura amintește de Concorde, avionul ultra-rapid și extrem de costisitor, care a transportat oamenii peste Oceanul Atlantic. Un loc în acea cursă a ajuns până la 10.000 de dolari. Concorde a fost scos din funcțiune în 2003 deoarece costurile nu erau susținute. Avionul care consuma combustibil era prea zgomotos pentru a zbura deasupra pământului deoarece vitezele sale mari generau zgomote sonore asurzitoare.

Experții au spus că avioanele precum Concorde nu sunt susceptibile să se întoarcă. Un motiv important este că aceste avioane ar trebui să găsească destui clienți dispuși să depășească prețul premium. Dar asta nu i-a împiedicat pe Boom și American și United Airlines să investească sume mare de bani și putere de marketing în spatele planurilor de revigorare a călătoriilor aeriene supersonice.

De când vor di disponibile avioanele

Boom spune că avioanele sale ar putea intra în funcțiune până în 2029. Ele nu vor putea atinge viteze maxime, dar ar putea călători cu până la 20% mai repede decât avioanele comerciale actuale, susține compania. „Zborul de la Miami la Londra în puțin mai puțin de cinci ore și de la Los Angeles la Honolulu în trei ore se numără printre numeroasele posibilități”, susține Boom. Autoritățile de reglementare străine și Administrația Federală a Aviației din SUA, care reglementează companiile aeriene comerciale, vor trebui mai întâi să aprobe avioanele. Nu este clar când sau dacă se va întâmpla asta.

După eșecul economic al lui Concorde, atât companiile aeriene, cât și producătorii de avioane s-au concentrat în general pe o eficiență mai mare, nu pe viteză. Boeing, de exemplu, a renunțat la planurile pentru un avion aproape supersonic, Sonic Cruiser, la începutul anilor 2000. Astfel, și-a mutat atenția către dezvoltarea unui avion jumbo ușor și eficient din punct de vedere al consumului de combustibil, 787 Dreamliner.

Guvernul SUA și-a arătat interesul pentru reînvierea avioanelor supersonice. FAA afirmă pe site-ul său web că lucrează în prezent pentru a stabili noi reguli de circulație pentru astfel de aeronave, inclusiv nivelurile admisibile de zgomot pe uscat. Și NASA a investit bani în dezvoltarea unui avion supersonic, numit X-59, în speranța de a transmite această tehnologie în sectorul comercial. Dar chiar și primul prototip nu a luat încă zborul, primul test fiind așteptat până la sfârșitul acestui an, conform CNN.

Ne puteți urmări și pe Google News