Autostrada Unirii, A8, leagă Transilvania de Moldova și mai departe cu Republica Moldova. Construirea autostrăzii este un proiect foarte important de infrastructură rutieră care este prevăzut în Programul Investițional 2021 - 2030.
Autostrada Unirii costă în jur de 50 milioane euro/ km
Costurile pentru secțiunea de autostradă A8 Târgu Neamț-Iași-Ungheni, care face parte din Autostrada Unirii, vor ajunge la 26,39 de miliarde de lei fără TVA. Sursa de finanțare este din fonduri europene nerambursabile.
Au fost avizați deja indicatorii tehnico-economici în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor necesari construirii acestui tronson care face parte din Autostrada Unirii A8, iar principalele caracteristici evaluate la suma de 5,3 miliarde de euro, sunt: prevăzute sunt:
- 93,2 km lungime traseu,
- 101 structuri cu poduri și tunele,
- 14 tuneluri;
- patru spații de servicii,
- două Centre de Întreținere și Coordonare,
- 11 noduri rutiere,
- șase parcări de scurtă durată.
Un nou pod la nivel de autostradă peste Prut
Următorul pas constă în prezentarea documentației către Ministerul Dezvoltării pentru a fi avizată în Consiliul Interministerial și, ulterior, aprobat în Guvernul României și apoi demarată procedura de licitație”, a transmis Ionel Scrioșteanu.
Traseul acestui tronson se desfăşoară pe teritoriul judeţului Iași având ca punct de începere localitatea Moțca, tranzitând localitățile Pașcani, Târgu Frumos, Podu Iloaiei, Iași si Ungheni. Aici va avea loc conexiunea cu noul pod la nivel de autostradă peste Prut de la Ungheni.
Secretarul de stat Ionel Scrioșteanu a mulțumit autorităților publice locale pentru colaborarea și implicarea în promovarea acestui proiect extrem de important.
Autostrada Unirii va lega Transilvania de Republica Moldova
Irinel Scriosteanu a mai subliniat faptul că A8 este o prioritate deoarece va lega Moldova și Republica Moldova de Transilvania și Europa, traversând munții Carpați.
Este, de asemenea, un proiect major de infrastructură rutieră prevăzut în Programul Investițional 2021-2030 pentru dezvoltarea infrastructurii din România, elaborat și aprobat de guvernul liberal în perioada 2020-2021.