Autostrada cea mai scumpă din România are indicatori tehnico-economici

Autostrada cea mai scumpă din România are indicatori tehnico-economici Marcel Ciolacu va accelera construcția de autostrăzi din România, Sursa foto: Facebook Cristian Pistol, șef CNAIR

Guvernul a adoptat hotărârea pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru tronsonul montan al Autostrăzii A8. Estimat la peste 37 miliarde de lei, acesta este cel mai scump proiect de autostradă din istoria României.

Autostrada Unirii, A8 este mai aproape cu un pas de implementare. Guvernul a adoptat proiectul de hotărâre pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru tronsonul montan. Anunțul a fost făcut de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Acești 159 de kilometri au fost estimați la 37 miliarde de lei. Investiția reprezintă cel mai scump proiect din istoria României.

Autostrada Unirii mai aproape de realitate

Odată ce au fost adoptați indicatorii tehnico-economici pentru investiția în tronsonul montan se va trece la pregătirea documentației tehnice. Iar apoi va urma lansarea licitației pentru contractul necesar proiectării și execuției. Explicațiile au fost oferite de ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

Tronsonul montan al A8, Autostrada Unirii, va avea o lungime de peste 304 km, cuprinși de la Târgu Mureș la Ungheni. Acest tronson va asigura legătura cu Republica Moldova pe noul pod peste Prut, de la Ungheni.

Ne puteți urmări și pe Google News

Licitația a fost lansată pentru proiectare și execuție la această investiție, în podul de la Ungheni.

Sute de kilometri de autostradă, dați în folosință. Anunțul așteptat de toți șoferii din România

Ministrul Transporturilor. Sursa foto: Sorin Grindeanu Facebook

Datele tehnice ale tronsonului

Tronsonul montan de pe Autostrada Unirii A8 este cuprins între Miercurea Nirajului și Leghin. Finanțarea lucrărilor este asigurată prin Programul Transporturi 2021-2027, iar valoarea totală estimată este de 37,48 miliarde de lei. Suma conține și TVA. Pe acest tronson vor fi construite:

  • 265 de poduri, viaducte și pasaje;
  • 47 de tuneluri;
  • 5 noduri rutiere;
  • 8 spații de servicii;
  • 8 parcări de scurtă durată;
  • 2 Centre de Întreținere și Coordonare.

Autostrada Uniri, 16 ani pierduți

Autostrada Unirii are o istorie de aproape 16. Ideea construirii acestui traseu datează din 2007, însă până în prezent nu s-a mișcat nici o pietrică. Cei mai mulți bani s-au cheltuit pe hârtii care, ulterior, au fost refăcute.

În 2007 a fost realizat un Studiu de Prefezabilitate, pentru Autostrada Unirii, în valoare de 800.000 de euro. Doi ani mai târziu, în 2009, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) a dispus realizarea Studiului de Fezabilitate. Documentul a costat 4 milioane de euro. Au fost bani aruncați pe geam. În 2014, CNADNR a scos la licitație proiectul pentru revizuirea și actualizarea studiului de fezabilitate.

Iar Camera Deputaților a adoptat abia patru ani mai târziu, în 2018 legea pentru aprobarea realizării autostrăzii Iași-Târgu Mureș, Autostrada Unirii.

După alți trei ani, în 2021, CNAIR a făcut o nouă analiză privind traseul autostrăzii A8 Târgu Mureș – Iași – Ungheni. Iar în 2023 s-au adoptat indicatorii tehnico-economici pentru tronsonul montan.