Lucrările de modernizare efectuate pe drumul Botoșani - Ștefănești ar putea fi oprite. Constructorul care se ocupă de modernizarea tronsonului care face conexiune cu vama Stânca nu a mai fost plătit din noiembrie 2022. Probleme sunt și pe șantierul drumului național Botoșani-Târgu Frumos.
Șantierele de pe drumurile din România se confruntă cu o serie de probleme. Inițial a fost scandal cu privire la constructorul care se ocupă de drumul național Botoșani-Târgu Frumos, unde calitatea lucrărilor nu este deloc mulțumitoare. Acum se pare că sunt probleme și pe șantierul drumului național Botoșani-Ștefănești, conexiunea cu vama Stânca.
Vasile Rîpan, omul de afaceri care deține compania Autotehnorom, liderul asocierii de firme care a câștigat licitația pentru execuția lucrărilor de modernizare a drumului național Botoșani-Ștefănești, a transmis problemele cu care se confruntă pe șantier. Acesta susține că s-a ajuns la un blocaj pentru că lucrările sunt executate în proporție de 91%, iar plățile au fost făcute doar 69% din ce s-a facturat.
„Șantierul pentru modernizarea drumului național care conectează municipiul Botoșani de cea mai importantă vamă a județului, Stânca-Costești, a ajuns la un stadiu fizic de execuție de 91 %.
Pe parcursul derulării, Constructorul AUTOTEHNOROM, și-a dovedit buna intenție în derularea și finalizarea la timp a lucrărilor, conform programelor de execuție prezentate și asumate, înregistrând progrese semnificative pana în data de 17.05.2023”, se arată în comunicatul de presă emis de constructor, potrivit banulbotosanean.ro.
Lucrările de modernizare a drumului Botoșani-Ștefănești ar putea fi oprite
Constructorul nu a mai fost plătit din noiembrie 2022. În plus, acesta se plânge că se luptă cu localnicii pentru ca aceștia să nu îi fure din materialele de pe șantier. Deși este finalizat, viaductul dintre Stăuceni și Victoria va fi închis circulației dacă nu se face plata lucrărilor efectuate, avertizează omul de afaceri.
„Întrucât Constructorul nu a fost plătit pentru lucrările tocmai din noiembrie anul 2022 acesta a fost nevoit să reducă ritmul lucrărilor întrucăt resursele necesare execuției lucrărilor s-au epuizat. Vorbim de o valoare aproximativă a lucarilor executate în valoare de 62 milioane lei cu TVA ( 12.4 milioane euro).
Cu atât mai mult Constructorul depune eforturi suplimentare să asigure paza la anumite puncte de lucru întrucât, cetatenii/localnicii „educați” fură materiale din șantier, schele metalice, panouri pentru cofraje etc.
Odată cu efectuarea plăților Constructorul va relua activitățile pentru montarea parapetului de siguranță la drum la poduri și la viaducte. De asemena va executa lucrări pentru semnalizare rutieră și marcaje și vor monta stâlpi pentru iluminatul public pe Viaductul 1, înainte de intrarea în localitatea Stauceni, la Viaductul 2 situat după localitatea Stăuceni și de asemenea la Viaductul 3 din satul Drislea”, se mai arată în comunicatul de presă semnat de Vasile Rîpan.