Autostrada Bucureştiului A 0 intră în faza de testare. Irinel Scrioşteanu, secretar de stat din Ministerul Transporturilor, anunță teste pe primul tronson din autostradă.
Autostrada de centură a Bucureștiului ar putea fi gata undeva prin 2025. Pentru singurul tronson pe care nu au început încă lucrările, lotului 3 A0 Nord, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat, pe 16 martie 2023, că a fost semnat contractul de proiectare și execuție.
Tronsonul din Autostrada Bucureştiului cuprins între DN1 şi A3 va fi deschis circulației la finalul lunii noiembrie
UMB va deschide la sfârșitul acestei luni primii kilometri din Autostrada Bucureștiului (A0), lotul 2 de pe sectorul de nord fiind deja în etapa testelor de rezistență:
”Pe şantierul Lotului 2 Nord al Autostrăzii Bucureştiului A0 a început efectuarea testelor de încercare necesare pentru darea în trafic. Testarea statică are loc pe pasajul peste calea ferată şi peste şoseaua dintre Tunari şi Dimieni şi se efectuează prin intermediul unui număr de 8 camioane de mare tonaj. Acestea sun încărcate cu 40 tone fiecare, iar măsurătorile sunt efectuate de Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti”, a anunțat Scrioşteanu, într-o postare pe Facebook.
Când va fi dat în folosință noul tronson din Autostrada Bucureștiului?
Pe lotul 2 de pe Autostrada București Sud, Alsim Alarko este la 94 % și ar putea deschide 10 kilometri DN 6 Bragadiru-DN 5 Jilava, dar Ministerul Transporturilor va încerca legătura și cu Lotul 1 până la Popești-Leordeni DN 4, deși trebuia să fie terminat complet până la Autostrada Soarelui.
Potrivit acestuia, în următoarele două zile, vor avea loc testările şi pe pasajul principal peste A3 Bucureşti-Ploieşti, iar mâine începe şi testarea dinamică.
”Urmează să dăm în trafic la sfârşitul lunii noiembrie tronsonul cuprins între DN1 şi A3, urmând ca descărcarea provizorie în DN2 să se realizeze în cursul anului viitor”, a mai precizat sursa citată.
Potrivit secretarului de stat, traseul Lotului 2 Nord - A0 se desfăşoară între DN1 (în dreptul localităţii Corbeanca) şi DN2 (în dreptul localităţii Afumaţi).
Ce prevede proiectul Orbital București
„Orbital București” prevede realizarea a 8 drumuri radiale. Scopul constă în conectarea unor artere importante ale Municipiului București și Centura Capitalei cu Autostrada Bucureștiului A0. Ar urma să fie intersectate 30 localități din zona metropolitană.
– Drum Radial 1 – Vest Expres, primul drum radial lansat în procedura de licitație pentru proiectare din cele 8 noi drumuri prevăzute, are o lungime de 9,03 km și va face legătura între Domnești și Ciorogârla – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Timișoara. Proiectantul este Asocierea Explan SRL – Geologic Site SRL – DP Consult SA.
– Drumul Radial 9 – Sud Expres, al doilea drum radial lansat în procedura de licitație, are o lungime de 13,86 km. Realizează conexiunea între localitatea Vidra – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Metalurgiei/Gara Progresu. Proiectantul este Asocierea DP Consult SRL – Explan SRL – Geologic Site SRL.
Durata contractuală pentru proiectarea celor 2 drumuri radiale de mai sus este de 12 luni.
Caracteristicile principale solicitate ale acestor noi drumuri sunt:
– 4 benzi de circulație (câte 2 benzi pe sens) – 2 zone de acostament – 4 zone de siguranță cu parapeți – Zonă mediană de 8m lățime, pentru o dezvoltare ulterioară – Piste de biciclete – Trotuar pietonal – Transport public – Iluminat public
Stadiul celorlalte drumuri radiale diferă. Unele dintre ele se află în faza de pregătire a documentației în vederea lansării procedurii de achiziție. Altele se află în contestație sau în etapa de evaluare și analiză ofertă tehnică.