Vești bune pentru șoferi. Cea mai așteptată autostradă, în construcție
- Georgiana Dragomir
- 11 aprilie 2024, 20:45
Autostrada Moldova, așteptată de șoferi să fie dată circulației, va fi un proiect realizabil, spune premierul Marcel Ciolacu. Șeful Exectivului a anunțat, joi, 11 aprilie, că sunt alocați banii pentru construcția acestei autostrăzi, astfel încât conducătorii auto să circule mai rapid și în siguranță, dar și să creeze locuri de muncă.
Cea mai așteptată autostradă din România, în construcție. Câți bani alocă Guvernul
„Pe zona rutieră, investim 9 miliarde de lei și continuăm Autostrada 7 în Moldova pe segmentul Pașcani-Suceava! Fiecare kilometru nou construit are un efect concret în viața românilor: înseamnă afaceri care cresc, produc profit și oferă noi locuri de muncă plătite corect.”, a pecizat Marcel Ciolacu, în ședința de Guvern.
Autostrada A7, numită și Autostrada Moldovei sau Autostrada Unirii Principatelor Române este o autostradă aflată în construcție în România care ar trebui să aibă capete la Ploiești și Siret (n.r. granița cu Ucraina).
Autostrada Moldovei are o lungime de 319 kilometri și reprezintă cel mai lung șantier aflat în execuție în acest moment în România. La începutul anului 2024, au fost reluate lucrările şi pe primele loturi din Autostrada Ploieşti – Buzău. Astfel, lucrările de pe şantier face posibilă deschiderea circulaţiei până la sfârşitul acestui an pe primii 49,35 km din A7, conform Digi 24.
Proiect feroviar de 200 de milioane de lei
Premierul Marcel Ciolacu spune că nu doar infrastructura rutieră se va moderniza, ci și ceaferoviară. Șeful Guvernului a menționat că se modernizează coridorul feroviar Craiova-Turnu-Severin-Caransebeș, iar pentru lucrări au fost alocate 20 de miliarde de lei.
„Acesta este efectul investițiilor anuale de peste 100 de miliarde de lei, mai ales în infrastructură! Și azi, aprobăm alte proiecte majore. Modernizăm coridorul feroviar Craiova-Turnu Severin-Caransebeș, proiect de 20 de miliarde de lei”, a subliniat Marcel Ciolacu.
Potrivit Autoritatii pentru Reforma Feroviara (ARF), România are asigurată o finantare europeana de 204 milioane de euro, prin „Fondul de Modernizare” (FM) al UE, pentru achizitia a nouă trenuri IR de lung parcurs si a 23 de locomotive electrice.