Autostrada A0 sau Centura de ocolire a municipiului București, este mai aproape de inaugurare. Dar numai pe hârtie. CNAIR a câștigat în instanță contestația formulată de unul dintre constructorii ofertanți care a pierdut licitația pentru primul tronson. Iar acum, urmează să desemneze câștigătorul contractului, o companie italiană. Aceasta urmează să primească ordinul de începere a lucrărilor, însă situația nu este chiar atât de simplă.
Autostrada A0 sau Centura de ocolire a municipiului București are șanse să fie finalizată în integralitate. Primul tronson al lucrării a fost deblocat. CNAIR a câștigat în instanță contestația formulată de unul dintre ofertanții care au pierdut licitația. Iar acum urmează să semneze contractul de atribuire cu câștigătorul, un grup de construcții italian.
Chiar și așa, lucrările nu vor începe prea curând, contractul de lucrări urmând să fie actualizat. Prețurile au crescut în ultimii ani, astfel că valoarea de atribuire, în jur de 800 de milioane de lei nu mai este de actualitate. Lucrările pe Autostrada A0, ce vor începe în curând vor costa mult mai scump.
Chiar și așa dacă se va găsi finanțarea necesară lucrarea ar trebui să se încheie undeva în anul 2025. Atunci am putea face înconjurul Capitalei pe o șosea cu regim de autostradă. Dacă totul va decurge conform planului, în doar 34 de luni ar trebui să se unească Autostrada A0, DN 1A, dar şi noua centură ocolitoare a localităţii Buftea. Mai mult, peste calea ferată este planidicat să se construiască și un pasaj de trecere,
Doar că, în România socotelile de acasă, de la momentul punerii planului pe hârtie nu se potrivesc cu cele de pe teren. Astfel că este posibil să asistăm la decalarea termenelor.
Autostrada A0 trebuie inaugurată în 2025
De altfel, lucrurile merg mai prost pe tronsonul 3 de pe Autostrada A0. La începutul anului, lucrările erau executate în proporție de 23%.
La începutul verii, constructorul susținea că a atins 50% din volumul de lucrări contractate. Pe acest tronson de pe Autostrada A0 urmează să se construiască nouă pasaje, patru poduri precum și un nod rutier. Dacă ritmul de lucru se va menține, undeva prin vara anului următor, toate aceste amenajări vor trebui recepționate. Râmâne de văzut.
În zona de nord a Capitalei, lucrurile merg mai bine, iar firma care lucrează aici a început și execuția pe tronsonul 4, după cum relatează Antena 3.