În pofida unui număr tot mai mare de maşini vândute pe piaţa autohtonă, finanţările în leasing au scăzut cu aproape 6%.
Piaţa finanţărilor în leasing a autoturismelor noi a scăzut anul trecut cu aproape 6% faţă de 2006, în pofida faptului că vânzările totale de autoturisme au avansat cu peste 23%, informează Agenţia Mediafax. Astfel, au fost cumpărate prin contractarea de finanţări în sistem leasing aproape 83.550 de autoturisme, în scădere cu 5,83% faţă de anul anterior. Numărul autoturismelor vândute în România a crescut însă cu 23,11%, ajungând la 315.600 de maşini.
De unde vine scăderea
Numărul autoturismelor autohtone achiziţionate în leasing s-a diminuat cu 35% anul trecut faţă de 2006, la 13.772 de unităţi, reprezentând marca Dacia, potrivit datelor Asociaţiei Producă- torilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), informează Agenţia Mediafax. În acelaşi timp, companiile de leasing au finanţat circa 69.700 de autoturisme noi din import, în creştere cu aproximativ 3,5% faţă de 2006. Ritmul de creştere a finanţărilor în leasing pe segmentul autovehiculelor importate s-a încetinit considerabil faţă de anii anteriori. În 2006, leasingul pe autovehicule de import a crescut cu 23% faţă de 2005, iar în acest an a fost consemnată o dublare. Totodată, majoritatea firmelor de profil şi-au redus anul trecut cota leasingului de autoturisme în portofoliu, în favoarea unor ponderi mai mari pentru leasingul de echipamente şi cel imobiliar, precum şi pentru finanţările achiziţiilor de vehicule comerciale. APIA deţine informaţii centralizate numai despre finanţările în leasing care se referă la marca Dacia. Ponderea leasingului în vânzările Automobile Dacia a scăzut anul trecut la 15% în totalul unităţilor comercializate pe piaţa românească, de la 22% în 2006, informează Agenţia Mediafax.
Creditul câştigă teren
Cota finanţărilor în leasing ca modalitate de achiziţie a autoturismelor importate a înregistrat un trend descendent în ultimii patru ani, ajungând la finalul anului 2007 la 34%, cu 20 de puncte procentuale sub ponderea deţinută în 2005. Diferenţa este acoperită de finanţările prin credite bancare şi de achiziţiile cu plata pe loc, care au acoperit şi felia pierdută de leasing.
OPŢIUNI
Topul mărcilor pe leasing
Renault a urcat anul trecut pe prima poziţie în clasamentul mărcilor de import achiziţionate prin leasing, de pe locul al treilea deţinut în 2006, datorită unei creşteri cu 50%, potrivit Agenţiei Mediafax. Opel ocupă a doua poziţie în urma înregistrării unui avans cu 158%. Skoda, în schimb, a picat de pe locul întâi în clasamentul maşinilor finanţate în sistem leasing pe locul al treilea. Şi Volkswagen a pierdut două locuri în clasament faţă de 2006, în timp ce Chevrolet a urcat de locul patru de pe cinci.