Aurelian Gogulescu, vicepreședinte CCIR, despre fondurile UE: În al treilea an al exercițiului financiar 2014 – 2020 se repetă experiența programului anterior

Aurelian Gogulescu, vicepreședinte CCIR, despre fondurile UE: În al treilea an al exercițiului financiar 2014 – 2020 se repetă experiența programului anterior

Un comitet de experți constituit la nivelul Camerei de Comerț și Industrie va crea premisele unei mai bune absorbții a fondurilor UE, în actualul exercițiu financiar, în cadrul căruia proiectele trebuie să răspundă unor nevoi reale, fără a se mai irosi astfel sume importante, sunt concluziile ce se desprind din conferința Creşterea competitivităţii economice prin accesarea de fonduri europene – Orizont 2014-2020.

Evenimentul a avut loc pe data de 10 februarie la Forum Center – Palazzo Italia şi a fost organizat de Palazzo Italia Incubatore D’Imprese şi Camera de Comerţ şi Industrie Prahova, prin EEN – Enterprise Europe Network. CCIR a fost partenerul principal al evenimentului.

„Pentru sistemul cameral, accesarea fondurilor europene reprezintă o problemă extrem de importantă şi atât CCIR, cât şi camerele de comerţ judeţene sunt implicate activ în accesarea de fonduri europene. De altfel, CCIR are ca prioritate strategică stabilirea temelor şi parteneriatelor pentru accesarea fondurilor, iar din acest punct de vedere, conducerea CCIR a hotărât crearea unui consorţiu de experţi din rândul sistemului cameral. (...) De altfel, suntem în al treilea an al programului 2014-2020 şi, din păcate, se repetă experienţa programului anterior, şi anume că, după aproape 3 ani, acest mecanism de accesare a fondurilor începe să funcţioneze. Să sperăm că anul acesta, în 2016, fondurile europene vor putea fi accesate şi accesibile şi pentru România”, a spus Aurelian Gogulescu, vicepreşedinte la nivel de reprezentare al CCIR şi preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie Prahova, luând cuvântul la începutul evenimentului.

Acesta a subliniat că CCIR a făcut mai multe propuneri la comitetul consultativ pentru IMM-uri, pentru îmbunătăţirea implementării fondurilor europene la nivel naţional, propuneri care au fost acceptate aproape în totalitate.

Secretarul de Stat din Ministerul Fondurilor Europene, Ciprian Necula, prezent de asemenea la eveniment, a declarat că ministerul și-a propus ca „în acest program nou, 2014-2020, să avem proiecte care să răspundă unor nevoie reale, nu unor proiecţii realizate din birou. Există un proces întreg despre cum să simplificăm toată birocraţia şi cum să definitivăm programul electronic prin care încercăm să eliminăm cât de mult putem hârtiile, program pe care sperăm să-l lansăm în luna martie şi, cu această ocazie, să lansăm şi primele ghiduri şi call-uri”.

Problematica fondurilor europene şi a implementării „este de o importanţă crucială pentru investitori, în toate sectoarele de producţie şi de comerţ, mai ales în cele strategice”, a spus la rândul său Diego Brasioli, ES Ambasadorul Republicii Italiene în România.

În cadrul conferinţei au fost dezbătute priorităţile şi perspectivele de finanţare, în cadrul intervenției președintelui Palazzo Italia, Giovanni Baldantoni, dar și în cuvântările reprezentanţilor ministerelor care îndeplinesc rolul de autorităţi de management.

La eveniment au fost prezenți și reprezentanți ai băncilor care sprijină investiţiile, specialiştii din cadrul Camerelor de Comerț, consultanţii în accesarea fondurilor structurale şi oamenii de afaceri care au dezvoltat proiecte de succes cu ajutorul fondurilor europene.

 

Ne puteți urmări și pe Google News