Chinezii au stabilit un nou record al freneziei cumpărăturilor, la Festivalul Celibatarilor
Șaizeci și opt de secunde este timpul în care consumatorii chinezi au avut nevoie în noaptea de duminică spre luni pentru a cheltui primul miliard de dolari online la tradiționalul „Festival al Celibatarilor”, considerat cea mai mare operațiune de vânzări din lume, a anunțat gigantul vânzărilor online Alibaba.
La Ora 00:00, milioane de consumatori au luat cu asalt calculatoarele sau telefoanele mobile în speranța de a beneficia de reduceri atractive la o gamă largă de produse, de la electronice până la haine, inclusiv pantofi sau mobilier, scrie AFP.
Din 2009, Alibaba și alte grupuri chineze de comerț electronic au obiceiul să anunțe reduceri în fiecare zi 11 noiembrie, poreclită Ziua Celibatarilor, din cauza repetării cifrei „unice” (11/11).
Această frenezie la cumpărături depășește valoarea achizițiilor de „Black Friday”, în Statele Unite. Festivalul Celibatarilor este cel mai mare eveniment din sectorul distribuției.
Pe platformele Alibaba s-au cheltuit 7 miliarde de yuani (1 miliard de dolari) în 68 de secunde. Mai mai repede decât anul trecut, când această etapă a fost atinsă în 85 de secunde.
Această cifră corespunde valorii totale a mărfurilor achiziționate pe aceste platforme, inclusiv costurile de transport.
Pragul de 100 de miliarde de yuani (13 miliarde de euro) a fost trecut într-o oră, 3 minute și 59 de secunde exact, cu 43 de minute mai puțin decât anul trecut, a asigurat grupul Alibaba, care reprezintă doar el jumătate din comerțul electronic din China.
Puterea achizițiilor din 11 noiembrie este analizată de economiștii care caută indicii cu privire la robustetea economiei țării, afectată de războiul comercial lansat de Donald Trump din Statele Unite.