Atenţie se închid uşile şi cade tavanul!

Atenţie se închid uşile şi cade tavanul!

Metrorex au avut parte de plimbări cu peripeţii în săptămâna care se încheie: un scurtcircuit, defecţiuni şi panouri prăbuşite.

Bucureştenii care merg cu metroul au trăit emoţii neaşteptate, în ultimele trei zile, din cauza unor incidente, care, din fericire, nu s-au soldat cu victime. Conducerea Metrorex este de părere, însă, că evenimentele nu au avut legătură, ci au fost simple coincidenţe şi nu trebuie luate măsuri pentru remedierea lor. După ce miercuri dimineaţă, staţia Dristor 1 a fost închisă pentru aproximativ o oră, iar călătorii au fost evacuaţi, în urma unui scurtcircuit, alaltăieri - tot în prima parte a zilei - s-a produs aglomeraţie, din cauza unor lucrări, între staţiile Nicolae Grigorescu şi Piaţa Unirii

. Ultimul incident a avut loc ieri, în jurul orei 8.30, când două panouri de sticlă din tavanul staţiei Piaţa Victoriei au căzut pe peron.

Panourile vechi nu pot fi înlocuite

În toate cele trei cazuri, călătorii au fost norocoşi că nu erau prin preajmă sau că nu au fost accidentaţi în timpul evacuării. În Piaţa Victoriei, nicio persoană nu a fost rănită deoarece incidentul s-a petrecut după ce călătorii urcaseră deja în garnitura de metrou, iar cei care au coborât se îndepărtaseră de locul unde au căzut bucăţile de sticlă. Purtătorul de cuvânt al Metrorex, Mariana Petre, a declarat că la nivelul conducerii se cunoaşte problema panourilor de sticlă din tavanul staţiilor. Acestea sunt vechi şi uzate, dar sunt coborâte doar atunci când prezintă semne de pericol.

„Există un program pentru coborârea panourilor care nu oferă siguranţă. Mai exact, pe măsură ce se constată că sunt periculoase, sunt date jos. Nu pot fi înlocuite, din cauze financiare“, a precizat Mariana Petre.

Oamenii, evacuaţi de pompieri

În ceea ce priveşte situaţia cablurilor de electricitate, purtătorul de cuvânt al Metrorex a spus că acestea aparţin de Electrica şi că nu se ştie dacă sunt vechi şi dacă trebuie schimbate ori nu. Asta, după ce un scurtcircuit la un cablu de alimentare cu energie electrică, care a avut loc miercuri dimineaţa, în staţia de metrou Dristor, a dus la evacuarea persoanelor aflate pe peron şi la intervenţia pompierilor. Incidentul s-a petrecut în jurul orei 7.40, când a avut loc o deconectare de urgenţă la unul dintre circuitele de alimentare cu energie electrică. Din cauza fumului degajat, persoanele aflate pe peron au apelat la numărul unic de urgenţă 112. La faţa locului au sosit pompieri de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Bucureşti, care au stins flăcările provocate de scurtcircuit şi au evacuat oamenii pe una dintre ieşirile din staţia de metrou.

Joi dimineaţă, circulaţia garniturilor de metrou între staţiile Mihai Bravu şi Piaţa Unirii s-a desfăşurat cu dificultate, din cauza lucrărilor de reabilitare la reţeaua de metrou. Aceasta a fost cauzată de o problemă tehnică. Mai exact, între orele 6.20 şi 8.00 circulaţia a fost organizată pe porţiuni, între staţiile Mihai Bravu şi Piaţa Unirii, din cauza unor lucrări de reabilitare la reţeaua de metrou. Circulaţia trenurilor a revenit la normal în jurul orei 8.00.

STATISTICĂ

Unirii 2 şi Unirii 1, cele mai aglomerate

Cele mai aglomerate staţii de metrou sunt Unirii 2, cu 174.088 de persoane pe lună, Unirii 1, cu 160.634 de călători lunar, şi Eroilor, cu 146.626 de oameni, conform unei cercetări realizate de Compania de Cercetare Sociologică şi Branding (CCSB), în vara lui 2007. În general, staţiile cu flux mare de călători sunt cele mai căutate de clienţii publicitari, care urmăresc ca reclamele lor să fie văzute de cât mai multe persoane. În ceea ce priveşte pasajele de legătură dintre staţii, pe la Unirii trec lunar 156.336 de persoane, în timp ce Pasajul Piaţa Victoriei este parcurs de 96.091 de oameni.

Ne puteți urmări și pe Google News