Asfalt cu bani postaderare

Asfalt cu bani postaderare

Transporturile dau asigurări că anul viitor proiectele de infrastructură vor atrage cel puţin 350 de milioane de euro din fonduri europene.

România ar putea absorbi anul viitor primii bani proveniţi din fondurile postaderare. Potrivit lui Ludovic Orban, ministrul transporturilor, infrastructura va înghiţi în 2009 între 350 şi 500 de milioane de euro din fondurile europene, în funcţie de ritmul de realizare al exproprierilor.

Cei mai mulţi bani vor fi alocaţi pentru construcţia tronsoanelor de autostradă incluse în Coridorul IV paneuropean (Nădlac - Arad - Deva - Sibiu - Piteşti - Bucureşti - Constanţa).   „Obiectivul nostru este semnarea contractelor pentru toate tronsoanele până la 1 iulie 2009“, a declarat Orban. Şeful de la Transporturi promite că până la finalul anului se vor cunoaşte constructorii pentru mai bine de 200 de kilometri de autostradă, respectiv tronsoanele Arad - Timişoara, inclusiv centura Aradului, Lugoj - Deva - Simeria - Orăştie, Cernavodă - Constanţa. Orban lasă viitorului ministru semnarea contractelor de construcţie pentru tronsoanele Timişoara - Lugoj, Arad - Nădlac, Lugoj - Deva şi Sibiu - Piteşti.

180 de kilometri de autostradă, până la finele lui 2010 Românii vor putea circula la finalul lui 2010 pe 180 de kilometri noi de autostradă, garantează Ştefan Szobotka, directorul de comunicare al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), respectiv tronsoanele Bucureşti - Moara Vlăsiei - Ploieşti, Câmpia Turzii - Gilău şi Suplacu de Barcău - Borş, din cadrul Autostrăzii Transilvania şi centura Sibiului.   În condiţiile în care la finalul lui 2010 deschidem circulaţiei doar 180 de noi kilometri de autostradă, şeful de la Transporturi se arată mai mult decât optimist, promiţând că reţeaua de autostrăzi a României va ajunge la finalul următorului mandat la circa 1.300 de kilometri.   Noi şantiere Bechtel la anul

Anul viitor, americanii de la Bechtel deschid lucrările pe alte două sectoare ale Autostrăzii Transilvania, respectiv 3A (Cluj Vest - Mihăeşti) şi 3B (Mihăeşti - Suplacu de Barcău). Asta, în condiţiile în care acum două luni oficialii de la CNADNR declarau că vor să vadă dacă Bechtel e capabilă să termine lucrările începute în termenul stabilit înainte de a deschide noi şantiere. Americanii vor primi anul viitor de la bugetul de stat circa 320 de milioane de euro, pentru accelerarea lucrărilor. Oficialii de la compania de autostrăzi au declarat că abia în 2009 va fi finalizată porţiunea de 25 de kilometri promisă din tronsonul Câmpia Turzii - Gilău. Autostradă şi tren cu iz electoral

Călătoria cu trenul sau maşina va deveni în 3-4 ani o adevărată plăcere în România, potrivit declaraţiilor oficialilor de la Transporturi, care promit finalizarea în acest răstimp a sute de kilometri de autostradă şi călătorii cu trenul la viteze europene, de 160 de kilometri pe oră.   Potrivit lui Orban, durata unei călătorii cu trenul spre mare, atât pe autostradă, cât şi pe calea ferată, va ajunge în 2011 la două ore, cu trei ore mai puţin decât în prezent.

100 DE MILIARDE DE EURO

Visul lui Vosganian Ministrul economiei şi finanţelor, Varujan Vosganian, a susţinut ieri că România va primi de la UE, în perioada 2009-2013, circa 100 de miliarde euro pentru dezvoltarea infrastructurii, în condiţiile în care fondurile postaderare alocate României în următorii cinci ani se ridică cu greu la 4,6 miliarde de euro. „Avem aprobate proiecte de 100 de miliarde euro. Urmează în România deceniul infrastructurii“, a spus Vosganian. Viziunea optimistă a oficialului e contrazisă de reprezentanţii CNADNR, care au declarat că cererile depuse pentru finanţare europeană se ridică la o jumătate de miliard de euro.

Ne puteți urmări și pe Google News