Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a aprobat sugestiile propuse de Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România referitoare la o nouă metodă de calcul a primelor pentru asigurările RCA destinate camioanelor cu o greutate de peste 16 tone.
ASF aprobă noua formulă elaborată de BAAR privind asiguratul cu risc ridicat.
Prin adoptarea acestei formule actualizate, valoarea maximă recomandată pentru primele asigurărilor RCA la clasa B0 nu va depăși suma de 9.000 lei pentru vehiculele cu o greutate mai mare de 16 tone, conform comunicatului dat de ASF.
ASF confirmă tarifele pentru RCA la camioanele peste 16 tone
Consiliul ASF a autorizat „aprobarea solicitării BAAR de avizare a Amendamentului nr. 1 la „Politicile şi procedurile BAAR pentru gestionarea asigurărilor RCA aplicabile asiguratului cu risc ridicat”.
ASF a aprobat noua formulă de calcul a primei recomandate pentru categoria asiguraţilor cu risc ridicat, persoane fizice şi juridice, care deţin autovehicule de transport cu o masă maximă autorizată mai mare de 16 tone. Prin utilizarea de către BAAR a acestei noi formule, valoarea maximă a primei recomandate nu va depăşi 9.000 de lei la clasa B0.
Noua formulă de calcul va fi aplicată în termen de două zile lucrătoare de la acordarea avizului de către ASF, pe perioada în care se află în vigoare prevederile HG nr.1326/2023, cu modificările şi completările ulterioare”.
Potrivit ASF, mecanismul destinat asiguraților cu risc ridicat presupune că, în cazul în care șoferul unui autovehicul primește cel puțin trei oferte pentru RCA la un preț cu cel puțin 36% mai mare decât tariful de referință, șoferul are posibilitatea de a se adresa BAAR.
Prin intermediul acestui mecanism, BAAR calculează un nou tarif pentru acel caz, utilizând tariful de referință și un factor N, care este de 1,36.
Până în prezent, tariful mediu pe care BAAR îl stabilea pentru șoferii de autovehicule de transport de mărfuri cu o greutate mai mare de 16 tone, încadrați în categoria asiguratului cu risc ridicat, se situa la 12.000 de lei.
Acest tarif era supus și sistemului de bonus-malus, care implica reduceri sau penalități în funcție de clasa din care făcea parte clientul.
Ce mai cer transportatorii
Un alt aspect pe care îl cer transportatorii vizează suspendarea asigurării RCA în perioadele în care vehiculul nu este în circulație.
Pentru a găsi o soluție la această problemă, este necesară o întâlnire cu reprezentanții tuturor ministerelor implicate în elaborarea normelor legate de Legea 132/2017.
„În acelaşi timp se vor întâlni de urgenţă ministerele implicate pentru emiterea normelor la Legea 132/2017 privind suspendarea poliţelor pe perioada cât autovehiculul este parcat din diferite motive. În opinia noastră şi conform tuturor comunicatelor noastre din anii precedenţi, acestea puteau fi rezolvate de fostul Consiliu ASF, de fostul vicepreşedinte al sectorului Asigurări, Cristian Roşu”, a mai spus șeful COTAR.