Arabia Saudită se angajează într-un nou proiect care sfidează orice ai putea visa. În plus față de dezvoltarea urbană de 10.200 de mile pătrate, Neom, țara trebuie acum să finalizeze 11 stadioane noi de fotbal, să extindă încă patru și să construiască 132 de locuri de antrenament pentru 48 de echipe naționale înainte de începerea Cupei Mondiale în 2034.
Planul nebun al Arabiei Saudite de a construi un stadion futurist
A numi asta o muncă mare este o subestimare, iar cireșa de pe tortul acestei construcții va fi construirea Stadionului Neom deasupra The Line din Neom—un proiect care este perceput ca fiind cufundat în reduceri financiare, întârzieri și controverse.
Reprezentările arată un stadion compus din tribune triunghiulare și hexagonale pe mai multe niveluri, cu o geometrie exterioară neregulată accentuată de lumini albastre de neon și ceea ce pare a fi un candelabru masiv din ecrane LED suspendat de tavanul său.
Arhitectura îndrăzneață a noului stadion va aduce cu sine câteva provocări serioase
Stadionul va fi situat la 350 de metri deasupra solului, deasupra tunelului dragostei care va permite navelor de croazieră să acosteze direct în burta Liniei.
Conform planurilor, stadionul de fotbal va acoperi o parte din oraș și va avea o capacitate de 46.000 de locuri.
Va fi înconjurat de o constelație de facilități, cum ar fi un loc pentru festivaluri de fani, terenuri de antrenament și cinci hoteluri distribuite pe întregul „cityscraper.
Construcția Stadionului Neom este programată să înceapă în 2027, cu finalizarea așteptată până în 2032.
Costurile au făcut ca The Line să aibă doar 2.4 km lungime
Dar mulți se întreabă dacă acest lucru va fi posibil, având în vedere numeroasele probleme care pun în pericol fezabilitatea The Line.
Inițial planificat să se întindă pe 105 mile (240 km) și să găzduiască 1,5 milioane de rezidenți, planul a fost drastic redus din cauza lipsei de finanțare.
Planurile actuale reduc The Line la doar 1,5 mile (2,4 m) în lungime, având ca obiectiv să găzduiască mai puțin de 300.000 de rezidenți până în 2030.
Reducerea dimensiunilor ridică întrebări despre fezabilitatea și practicabilitatea proiectului, care este apărat cu vehemență de promotorii săi.