Apple a fost criticată timp de ani de zile pentru încăpățânarea de a nu furniza piese de schimb. Dacă ai un iPhone 16 și îl arunci pe jos, acum poți să te numești norocos pentru că Apple a început să vândă piese de schimb, inclusiv camere, display-uri și baterii pentru cel mai recent iPhone al său.
Apple pune la dispoziția clienților piese de schimb
Compania, care a fost mult timp reticentă la repararea dispozitivelor de către clienți, a început să faciliteze acest proces după ani de presiune din partea celor care susțin că electronicele se repară, cum ar fi iFixit.
Un ansamblu de cameră va costa 169 USD pentru iPhone 16 standard sau 249 USD pentru modelele mai mari 16 Pro și Pro Max.
Ecranele variază între 279 și 379 de dolari, în funcție de model și dimensiune.
Bateriile costă 99 de dolari, sau 119 dolari pentru modelul 16 Pro, deși vor costa mai degrabă 60 de dolari pentru modelul Pro dacă trimiteți bateria veche înapoi, la Apple.
O cameră te va costa în jur de 189 de dolari dacă returnezi piesa defectă. Va trebui să verificați pe site-ul oficial prețurile exacte, luând în considerare condițiile de returnare.
Uneltele necesare reparării dispozitivelor Apple, pot fi ănchiriate de la furnizor
Pentru cei care nu au uneltele potrivite pentru a efectua reparația, Apple vă va închiria dispozitivele de reparare a bateriilor pe care îl folosesc proprii tehnicieni.
Apple a lansat pentru prima dată programul său de reparații self-service în 2022, care oferă clienților acces la piese, unelte și manuale pentru a repara anumite modele de iPhone și Mac.
Compania a restricționat timp de ani de zile reparațiile la tehnicieni autorizați, spunând că tehnicienii neautorizați ar putea face greșeli care ar deteriora dispozitivele și ar afecta brandul impecabil Apple.
iOS respinge componentele care nu sunt autorizate de Apple
Dar aceste decizii au contrazis însăși angajamentul Apple față de sustenabilitate, deoarece restricțiile companiei au făcut reparațiile mai costisitoare și ar putea duce la faptul că mai mulți oameni să arunce pur și simplu dispozitivele pentru a cumpăra altele noi.
O piață deschisă reduce în cele din urmă costurile și face ca oamenii să păstreze un dispozitiv mai mult timp.
Din fericire, presiunea a determinat Apple să pună la dispoziție manualele de reparație și piesele pentru oricine vrea, iar compania va oferi în curând un suport mai bun pentru componentele terțe mai accesibile, prelungind durata de viață a dispozitivelor pe care consumatorii consideră că ar continua să funcționeze perfect bine atâta timp cât ar putea înlocui o anumită piesă, cum ar fi o cameră sau un ecran crăpat.
Telefoanele Apple au rezistență crescută la uzură
Datele recente sugerează că consumatorii își cumpără telefoane Apple rar.
Este grozav că gigantul din telefonie a reușit să facă dispozitivele sale atât de durabile, crescându-le astfel valoarea.
Dar, pe măsură ce clienții își înlocuiesc dispozitivele mai rar, compania a compensat veniturile pierdute printr-o concentrare mai mare pe servicii, unde percepe abonamente recurente pentru produse precum Apple One.
Recent, a început să lanseze Apple Intelligence, un set de instrumente de inteligență artificială integrate în iOS care necesită hardware recent, prin care compania speră să convingă clienții să facă upgrade la un iPhone 15 sau mai nou, conform gizmodo.com.