CANBERRA: Un tribunal australian a decis marți ca gigantul de telecomunicații Apple să plătească o amendă în valoare de 6,6 milioane de dolari pentru inducerea în eroare a clienților care au cumpărat telefoane în perioada februarie 2015 – februarie 2016.
Comisia Australiană pentru Concurență Loială și Protecția Consumatorilor (Australian Competition and Consumer Commission - ACCC) i-a intentat un proces companiei Apple și filialei sale din țară, la Curtea de Justiție Federală din Australia, după ce a investigat sute de plângeri ale clienților cu privire la "eroarea 53", conform site-ului de știri Efe. Această eroare tehnică a dezactivat unele dispozitive iPhone și iPad după ce utilizatorii au descărcat o actualizare a sistemului de operare iOS, folosit de Apple. Compania a recunoscut că a refuzat să repare dispozitivele a cel puțin 275 de clienți afectați de această problemă în Australia, susținând că dispozitivele fuseseră deja reparate de o terță parte. "Dacă un produs este defect, clienții au dreptul legal la reparație sau la înlocuirea acestuia, în conformitate cu legislația australiană privind protecția consumatorilor și, uneori, chiar la o rambursare de fonduri", a declarat comisarul ACCC, Sarah Court. După ce ACCC a anunțat compania americană că a demarat o investigație în acest caz, Apple a implementat un program de compensare a celor aproximativ 5.000 de clienți afectați, a adăugat reprezentanta autorității de reglementare a guvernului.