Apple explorează noi piețe. Gigantul tehnologic vrea să se extindă către robotică

Apple. Sursă foto: apple.com

Apple explorează posibilitatea de a se extinde în zona de robotică pentru a se impune în casele consumatorilor. Compania dorește să adauge o nouă dimensiune gamei de produse. De asemenea, Meta se apropie de lansarea unui produs mai ieftin. Apple încearcă o nouă tactică de vânzare a Vision Pro. Iar șeful App Store pleacă din campanie ca parte a unei reorganizări.

Când directorii Apple Inc. se gândesc ce produse noi să vândă, își dau seama că au o mică dilemă. Adică, dispozitivele companiei sunt deja integrate în aproape fiecare parte a vieții consumatorilor.

Apple explorează noi piețe

Oamenii își obțin informațiile și divertismentul prin intermediul ecranelor iPhone-urilor, iPad-urilor, Mac-urilor și set-top box-urilor Apple TV. AirPods și căștile Beats le oferă un sunet de calitate. Iar Apple Watch oferă clienților o perspectivă asupra sănătății și condiției lor fizice. Apple încearcă chiar să schimbe, la propriu, modul în care oamenii văd lumea prin Vision Pro.

Compania poate întotdeauna să îmbunătățească aceste dispozitive, făcându-le mai mici, sporind durata de viață a bateriei sau accelerând procesoarele. Totuși, este mult mai greu să găsească o nouă inovație revoluționară.

Apple nu a reușit să creeze o nouă categorie de produse cu proiectul său de mașini care se conduc singure. Acesta fost închis la începutul lui 2024. Dar efortul a stârnit o întrebare interesantă în cadrul companiei: Dacă produsele Apple sunt peste tot, ce experiențe noi ar putea fi create?

Deși visul de a vinde o mașină autonomă a fost destrămat în cele din urmă, conceptul din spate poate fi reluat. În esență, tehnologia s-a bazat pe realizarea unui robot gigant care poate fi folosit în mai multe domenii. În jurul anului 2020, Apple a început să exploreze ideea ca alte produse să se deplaseze prin intermediul roboticii. Acest efort este încă foarte discutat și astăzi.

Însă Apple se află încă în stadiile incipiente de descoperire a celui mai bun mod de a utiliza robotica. Cazul de testare va fi un dispozitiv de masă cu numele de cod J595. Acesta reunește un ecran mare, asemănător iPad-ului, cu camere și o bază care include un acumulator robotic. Acest produs va ieși pe piață probabil în jurul anului 2026 sau 2027, urmat de roboți mobili și posibil chiar de modele umanoide în următorul deceniu.

Robotica, Apple și rezolvarea unor probleme ale lumii

Dispozitivele dumneavoastră sunt utile numai dacă puteți ajunge la ele. Există multe ocazii în care ați dori să vă folosiți computerul, dar acesta nu se află în apropiere. Sau mâinile vă sunt ocupate altfel. Poate că ați lăsat un dispozitiv în birou, dar acum sunteți în bucătărie sau în sufragerie și aveți nevoie de el. S-ar putea să doriți să operați sau să verificați ceva din locuința dumneavoastră în timp ce sunteți plecat de acasă.

Atașarea unui membru robotizat la iPad, de exemplu, ar putea face dispozitivul mai util pentru videoconferințe sau navigarea pe internet. Dacă sunteți ocupat în bucătărie, robotul poate roti ecranul cu fața spre dumneavoastră.

Într-o zi, un robot Apple ar putea merge mai departe. Apple a proiectat mașini care pot face treburi casnice, cum ar fi încărcarea unei mașini de spălat rufe sau curățarea farfuriilor murdare. Dar acest lucru este încă atât de departe în viitor încât ideile nu merg dincolo de schițe pe o tablă albă.

Inteligența artificială

Progresele în domeniul inteligenței artificiale vor da, de asemenea, un impuls acestui concept. Este clar că inteligența artificială va sta la baza oricărui dispozitiv robotic din viitor. Dar Apple își poate aplica expertiza în senzori, siliciu avansat, inginerie hardware, baterii și capacitatea de a cartografia spațiile din jurul dispozitivelor.

Având în vedere toate acestea, unele persoane din cadrul Apple spun că este momentul perfect pentru a aborda robotica. Închiderea proiectului auto, care avea sute de ingineri cu experiență în tehnologia de autoconducere și sisteme robotice, a ajutat la eliberarea de personal și resurse. Dar alții spun că este o exagerare să descriem robotica precum o nouă frontieră majoră pe care compania o va putea cuceri.

Casele inteligente

Un dispozitiv robotic de succes ar putea ajuta Apple să pătrundă în sfârșit în domeniul caselor inteligente. Acesta este un domeniu în care concurența a rămas în urma, printre care Amazon.com Inc. și Google de la Alphabet Inc.

Activitatea privind roboții este condusă de Kevin Lynch. Acesta este vicepreședintele Apple pentru tehnologie, care a condus anterior echipa auto, precum și ingineria software a ceasului. El îi raportează șefului AI al Apple și lucrează alături de echipele de robotică din cadrul diviziei de inginerie hardware. Recent, Apple a angajat experți de top în robotică din locuri precum Technion din Israel.

Crearea unei personalități

O componentă esențială a activității robotice este crearea unei personalități. Dacă Siri este asistentul digital de pe actualele dispozitive Apple, compania lucrează la o altă interfață. Aceasta ar putea funcționa pe produsul de masă și pe alte viitoare dispozitive robotice Apple.

Pentru a fi siguri, Apple și restul industriei robotice mai au încă un drum lung de parcurs. Să fim sinceri: roboții de pe piața actuală sunt costisitori, nu foarte inteligenți și lipsiți de capacități. Există, de asemenea, realitatea conform căreia majoritatea consumatorilor nu sunt probabil pregătiți . Există multe probleme tehnice care trebuie depășite. Acestea includ existența unui hardware care să se poată deplasa cu succes prin spații aglomerate.

Tehnologie costisitoare

Pentru moment, tehnologia va fi incredibil de scumpă atât pentru Apple, cât și pentru consumatori. De asemenea, compania va avea nevoie de mai multe talente, inclusiv de mult mai mulți ingineri, pentru a aduce ceva cu adevărat semnificativ pe piață. Apple știe acest lucru.

În urmă cu câțiva ani, șeful său de fuziuni și achiziții, Adrian Perica, s-a întâlnit cu firma de robotică Boston Dynamics cu privire la o potențială achiziție. Hyundai Motor Group a cumpărat ulterior, în 2021, o participație majoritară la această întreprindere, renumită pentru câinii săi roboți.

Persoanele implicate în activitatea de robotică a Apple cred că există multe promisiuni, deși unele persoane sunt sceptice. Proiectul auto a eșuat. Iar compania a avut dificultăți în alte domenii, cum ar fi dezvoltarea de ochelari de realitate augmentată. Nu este clar cât de hotărâtă este compania să aducă cu adevărat ceva nou pe piață.

Pe bancul de lucru

Meta pregătește noi produse mai ieftine și un prototip de ochelari AR. Evenimentul Apple din 10 septembrie pentru lansarea iPhone 16 nu va fi singurul debut hardware de luna viitoare. Meta Platforms Inc, cel mai mare rival al producătorului iPhone în domeniul dispozitivelor portabile, va organiza conferința Connect pe 25 și 26 septembrie. Deși o mare parte din prezentarea Meta se va concentra pe caracteristicile inteligenței artificiale, aceasta va include noi căști și ochelari inteligenți.

Cel mai mare debut va fi o prezentare a viitorilor ochelari inteligenți Meta. Compania va prezenta un prototip numit Orion, care speră să fie baza pentru un eventual produs de ochelari AR. Directorii Meta au prezentat acest produs timp de câteva săptămâni și ar trebui să arate viziunea lor asupra viitorului informaticii. Crearea unor ochelari AR adevărați, ceva ușor pe care consumatorii să îl poată purta toată ziua, nu este o sarcină ușoară. Apple s-a luptat cu propriile sale eforturi, iar acum toate semnele indică faptul că Meta este în frunte.

O luptă cu concurența

Meta vinde deja ochelari inteligenți non-AR prin intermediul unui parteneriat cu Ray-Ban. Iar acest produs a fost surprinzător de popular. La evenimentul Connect, Meta intenționează să prezinte noi caracteristici software bazate pe inteligență artificială pentru acești ochelari. De asemenea, va extinde vânzările dispozitivului în alte zone. Până anul viitor, Meta intenționează să încorporeze un ecran de tip AR în ochelarii inteligenți. Dar nu va fi la fel de ambițios ca prototipul Orion. Ambele produse ar putea să fie combinate în cele din urmă, odată ce tehnologia AR va avansa suficient.

Meta va dezvălui, de asemenea, o nouă versiune a setului său cu cască AR, posibil cu numele Quest 3S. Acesta va fi un nou dispozitiv entry-level menit să aducă mai mulți oameni în ecosistemul Meta. În timp ce Quest 3 costă 500 de dolari, Meta a discutat despre stabilirea prețului acestei versiuni de buget la 300 sau 400 de dolari. Compania a luat în considerare reducerea costurilor.

Strategie de vânzare

Un produs mai ieftin ar oferi Meta un avantaj și mai mare în ceea ce privește prețul față de Apple. Cu cel mai recent dispozitiv, este posibil ca Meta să aibă o cască care să coste o zecime din Vision Pro de 3.500 de dolari. Aceasta este o diferență prea mare pentru a fi ignorată, indiferent de cât de bun este Vision Pro. Dacă Apple vrea să facă progrese în spațiul realității mixte, va trebui să accelereze eforturile de a reduce prețul.

Apple încearcă o nouă tactică pentru a face cumpărătorii interesați de Vision Pro. De la lansarea Vision Pro în SUA în februarie, Apple s-a bazat foarte mult pe demonstrații de 30 de minute pentru a comercializa dispozitivul. Abordarea are sens. Este o piesă impresionantă de tehnologie pe care clienții o apreciază cu adevărat doar experimentând-o. Chiar dacă prețul este uriaș.

Acum, Apple mizează și mai mult pe această idee. Compania lansează o nouă sesiune „Astăzi la Apple” în magazine. Aceasta permite angajaților din magazine să vorbească despre Vision Pro cumpărătorilor și să îi încurajeze să facă o demonstrație. Acest lucru se întâmplă la câteva săptămâni după ce a modernizat experiența demo pentru a le permite clienților să își vadă propriile materiale multimedia în 3D.

Schimbări de personal

App Store poate fi una dintre cele mai profitabile afaceri ale Apple, dar este, de asemenea, de notorietate dificil de tratat. Dezvoltatorii de software și rivalii Apple s-au plâns mult timp de regulile și condițiile platformei, inclusiv de comisioanele sale de până la 30%.

Acesta este motivul pentru care unele autorități de reglementare sunt hotărâte să reformeze această afacere. De asemenea, să uniformizeze condițiile de concurență. Aceasta include permiterea dezvoltatorilor de aplicații să distribuie software pentru iPhone în afara App Store. De ceva vreme, Apple a făcut tot ce i-a stat în putință pentru a se opune acestei schimbări. Acum, însă, nu are de ales decât să se conformeze noilor legi, cum ar fi Legea UE privind piețele digitale.

Odată cu această schimbare, veteranul Apple Phil Schiller își împarte echipa App Store în două. Una va supraveghea App Store-ul existent, iar cealaltă se va ocupa de noile modalități alternative prin care sunt distribuite aplicațiile. Ca parte a acestei schimbări, există o mutare. Matt Fischer, vicepreședintele care s-a ocupat timp îndelungat de App Store, va părăsi Apple în octombrie. Carson Oliver și Ann Thai vor conduce cele două grupuri noi.

Lansări de produse

Compania a finalizat filmarea videoclipului de lansare a iPhone 16 și intenționează să organizeze un eveniment în campusul său marți, 10 septembrie. Respectând scenariul din ultimii ani, Apple va difuza videoclipul de prezentare în Steve Jobs Theater. Apoi va permite participanților să verifice noile iPhone-uri și alte echipamente. Desigur, prezentarea va fi transmisă și online. Noile iPhone-uri vor ajunge în magazine 10 zile mai târziu, începând de vineri, 20 septembrie, conform Bloomberg .