Apa caldă de la etajul opt este de fapt rece

Apa caldă de la etajul opt este de fapt rece

Cei care locuiesc la etajele superioare plătesc ca apă bună de îmbăiat şi apa rece care le vine la robinet în loc de apă caldă.

Nevoia unui duş fierbinte la primele ore ale dimineţei pentru George Onu (32 de ani) se loveşte de o piedică: la robinet e apă rece în loc de apă. Pentru că stă la etajul opt al unui imobil de pe strada Nicolae Grigorescu din Bucureşti, tânărul trebuie să lase cinci minute apa caldă deschisă să curgă pentru ca aceasta să se încălzească.

"Stau ca prostul şi aştept"

"Eu plec la ora 7 dimineaţă la muncă, lucrez în industrie în zona Republica. Mă trezesc la ora 6.00 dimineaţa şi până în 6.30 încerc să fac duş. Este iritant să dau drumul la apă şi ea să fie rece, să stau apoi ca prostul câteva minute şi s-o aştept", ne-a declarat tânărul.

Problema apei reci în loc de apă caldă de la etajele superioare este întâlnită şi seara. "Eu stau în zona Petrache Poenaru, într-un apartament de două camere de la etajul şapte. Eu muncesc într-un restaurant până seara mai târziu, uneori chiar mă duc la sală sau alerg. Aşa că se întâmplă să ajung acasă după ora 23.00. Încerc să-mi fac duş imediat cum intru pe uşă, dar e imposibil. Apa e rece, trebuie s-o las să curgă măcar două minute, dacă nu şi mai mult. Nu mi se pare în ordine aşa ceva", ne-a povestit şi Marilena M. (25 de ani).

"RADET asigură serviciile doar până la nivelul scării de bloc"

Mihai Bogdan Becheanu, directorul general al furnizorului de termoficare şi apă caldă pentru municipiul Bucureşti, a declarat că RADET asigură serviciile doar până la nivelul scării de bloc, mai departe este responsabilitatea asociaţiei de proprietari.

"Regia asigură furnizarea serviciilor la parametri contractuali la punctul de delimitare a instalaţiilor între furnizor şi utilizator. Dacă există abateri de la temperaturile contractuale, aparatele de măsură înregistrează consumul în consecinţă, fie că este vorba de apă caldă sau de căldură", ne-a explicat acesta.

Alături de lipsa confortului de face duş când este nevoie, locatarul de un etaj superior are şi o altă nemulţumire. Trebuie să plătească apa rece care curge la robinetul de culoare roşie, la preţul apei calde. "Cred că plătesc lunar măcar 10 lei în plus pentru că las apa să curgă să se încălzească, dacă nu şi mai mult. Mie nu mi se calculează diferenţiat consumul faţă de ceilalţi locatari. Poate că un vecin de la etajul doi nu aşteaptă câteva minute să i se încălzească apa", ne-a mai declarat George Onu.

"RADET Bucureşti nu emite facturi la nivel de apartamente, ci la nivel de asociaţie de proprietari. Facturile emise de instituţia noastră au la bază consumurile înregistrate de contoarele de branşament amplasate la limita de proprietate dintre furnizor şi consumator, la baza imobilului. Consumul de gigacalorii este cel care stabileşte valoarea facturilor. În conformitate cu prevederile Contractului de furnizare a energiei termice, Potrivit Contractului anterior menţionat, utilizatorul (asociaţia de proprietari) are dreptul de a beneficia de reducerea valorii facturii cu contravaloarea cantităţii de apă caldă improprie consumului, dacă se constată că problema semnalată este cauzată din vina R.A.D.E.T. Bucureşti", ne-a mai precizat Becheanu.

  • Vezi AICI câţi bucureşteni au reclamat anul acesta calitatea apei

Ne puteți urmări și pe Google News