ANRE a emis un proiect de ordin care vine în ajutorul clienților vulnerabili. Care sunt modificările pe care autoritatea vrea să le facă

ANRE va reduce contribuțiile încasate de la operatorii economici titulari de licență. Sursa Foto: Arhiva EVZ

Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei vrea să stabilească mai multe detalii privind facturile care vor ajunge la clienții vulnerabili. Eșalonarea plății este printre principalele preocupări ale instituției.

Autoritatea Națională pentru Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a realizat un proiect de ordin care a fost pus în dezbatere publică. Documentul are drept scop aprobarea regulamentului de furnizare a energiei electrice la clienţii finali. Una dintre măsurile din proiectul instituției vizează clienții casnici, dar și clienții preluaţi de furnizorul de ultimă instanţă. ANRE propune ca perioada de facturare să fie lunară.

Clientul va putea cere plata eșalonată a facturilor. El poate face acest demers dacă furnizorul a emis factura pentru o perioadă de facturare mai mare decât cea prevăzută în contract sau stabilită conform reglementărilor în vigoare. Perioada de eșalonare va fi cel puțin egală cu perioada de facturare pentru care a fost emisă factura. În ceea ce privește clienții vulnerabili, el vor putcea cere eşalonarea la plată pe o perioadă de minim trei luni sau convenită de părţi.

Cine intră în categoria clienților vulnerabili

Consumator vulnerabil de energie este o persoană singură ori familia care, din motive de sănătate, vârstă, venituri insuficiente sau izolare față de sursele de energie, necesită măsuri de protecție socială și servicii suplimentare pentru a-și asigura cel puțin nevoile energetice minimale. Proiectul întocmit de ANRE a făcut și o actualizare a elementelor obligatorii care trebuie să se regăsească într-un contract de furnizare încheiat de un furnizor cu un client final. De asemenea, ANRE a mai cerut introducerea și actualizarea conținutului minim al tuturor facturilor de energie electrică, respectiv informațiile obligatorii ce trebuie incluse de furnizori în acestea.

De asemenea, proiectul cere să fie detaliate și actualizate modalitățile de soluţionare de către furnizor a plângerilor privind facturarea. Așadar, clientul nu o să mai fie obligat să achite factura pentru care a înaintat o plângere furnizorului până la soluționarea plângerii. Totodată, furnizorul este obligat să analizeze plângerea clientului referitoare la factura emisă indiferent dacă aceasta a fost sau nu achitată și să transmită acestuia rezultatul analizei efectuate, în termenele legale, informează Avocatnet.ro.