Valoarea tichetelor de masă va crește de la 1 august, după ce Guvernul va aproba un proiect de ordonanță de urgență în ședința de joi.
Prin intermediul proiectului de OUG, Guvernul va aduce modificări Legii nr. 165/2018 referitoare la acordarea biletelor de valoare și vor fi stabilite măsuri pentru aplicarea acestor prevederi.
Tichetele de masă cresc la 35 de lei
„Astfel, prin prezentul proiect se prevede modificarea articolului 14 al Legii nr. 165/2018, prin stabilirea valorii unui tichet de masă de până la 35 lei/tichet masă/zi, începând cu data de 1 august 2023 respectiv 40 lei/tichet masă/zi, începând cu data de 1 ianuarie 2024”, conform notei de fundamentare.
Potrivit proiectului, valoarea tichetelor de masă din ultimele două semestre (respectiv semestrul II al anului 2022 - prezent) nu a înregistrat nici o creştere, deşi preţul alimentelor, cât şi al utilităţilor au crescut semnificativ.
Prin urmare, valoarea de 30 de lei pentru un tichet de masă este prea mică pentru a asigura o masă decentă pe parcursul unei zile de lucru, se arată în nota de fundamentare.
Prin adăugarea acestei modificări în document, valoarea nominală a tichetelor de masă va fi crescută la nivelul corespunzător, iar statul va avea posibilitatea de a implementa o facilitate fiscală care va contribui la o mai bună colectare a taxelor și impozitelor.
Această măsură va contribui la reducerea economiei subterane. De asemenea, creșterea valorii nominale a tichetelor de masă va avea un impact direct asupra puterii de cumpărare a angajaților și, în consecință, va duce la creșterea veniturilor bugetului de stat, deoarece acest venit va fi supus impozitării.
Legea pentru prevenirea și combaterea cancerului
Guvernul va aproba un proiect de ordonanță prin care se propune modificarea și completarea Legii nr. 293/2022 pentru prevenirea și combaterea cancerului.
Potrivit proiectului de act normativ, se propun următoarele modificări, printre altele: Planul naţional de prevenire şi combatere a cancerului în România se finanţează de la bugetul de stat prin bugetul Ministerul Sănătăţii şi din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate (FNUASS), după caz conform prevederilor articolului 58 şi articolului 271 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
„Suma aprobată anual pentru finanţarea planului naţional reprezintă cel puţin 20% din totalul fondurilor aprobate pentru desfăşurarea programelor de sănătate la nivel naţional de către Ministerul Sănătăţii şi Casa Naţională de Asigurări de Sănătate”, potrivit proiectului de OG.