Angajări pe bandă rulantă în România! Un gigant auto face revoluţie. Investiții de 17 milioane de euro în țara noastră

Sursa foto: 19141285 © Steve Mann | Dreamstime.com

Una dintre cele mai mari companii de componente auto își deschide o nouă linie de producție în România. Sute de noi locuri de muncă vor fi create, iar investiția se ridică la 17 milioane de euro.

Preh, furnizor de componente auto pentru Porsche, Mercedes şi Tesla a vorbit despre investițiile din 2022. 17 milioane de euro vor ajunge în România, bani alocați unor proiecte pentru principalii clienți.

Producătorul de componente auto Preh România vrea să investească 17 milioane de euro pentru dezvoltarea unor proiecte pentru principalii clienți, achiziționarea de două noi linii SMT – tehnologie de montare pe suprafața plăcilor – dar și pentru amenajarea unor spații cu condiții speciale de producție pentru noi produse E-mobility.

În 2021, compania Preh România a finalizat un program de in­ves­tiții de 15 mil. euro, din care 8 mil. euro au fost investiți în dezvoltări de noi pro­iec­te ale clienților Daimler, Volkswa­gen, BMW și Tesla, iar 7 milioane euro într-o li­nie de producție de compo­nente SMT (teh­nologie de mon­ta­re pe suprafața plă­ci­lor), dar și în tehno­logii și linii dedicate noilor proiecte.

Probleme mari pentru Porsche și Mercedes

Războiul din Ucraina afectează extrem de tare producția de mașini. Porsche suferă din nou probleme de producție din cauza lipsei de piese, inclusiv cablaje. De asemenea, a fost forțat să reducă schimburile la două fabrici din Germania, care funcționează la nivel redus în această săptămână.

„În următoarele zile și săptămâni, vom reevalua în mod continuu situația”, a declarat un purtător de cuvânt Porsche.

Nici pentru grupul Mercedes-Benz lucrurile nu sunt roz. Chiar dacă fabricile din Germania funcționează normal, au fost nevoiți să unele ajustări la uzina din Sindelfingen din cauza întreruperii lanțului de aprovizionare cauzate de invazia Rusiei în Ucraina. Fabrica construiește sedanurile emblematice ale producătorului.

În ciuda lipsei de piese, Clasa S și EQS, împreună cu Clasa E continuă să funcționeze.

Mercedes este în contact strâns cu furnizorii săi „pentru a lucra împreună la soluții care să ne securizeze lanțurile de aprovizionare”, se arată în comunicatul transmis de companie.

Lipsa de piese include, de asemenea, relocarea volumelor de producție în alte locații ale furnizorilor acestora.