La aproape o lună după scandalul în care era acuzată că a postat mai multe reclame nemarcate pe Facebook, Andreea Esca a revenit cu o mutare ce ar trebui să însemne mult în planul ei de comunicare.
Este vorba despre o postare care are ca subiect o acţiune de ecologizare la care vedeta Pro Tv a participat cu tatăl ei, „o prietenă și doi copii”.
Nu trebuie să fii un expert în PR pentru a bănui că dincolo de nobleţea acestui gest se poate ascunde o strategie de testare a publicului.
Amintim că în afara scandalului legat de reclamele nemarcate de prezentatoarea Ştirilor Pro Tv, Andreea Esca a generat multe controverse şi cu interviul în care a vorbit despre infectarea cu Covid-19.
„Am strâns cu tata (82 de ani), o prietenă și doi copii, 5 saci mari de gunoaie de pe o porțiune micuță de râu.
Peturi, haine, pantofi, mobilă, mulți pampers, bucăți de plastic din diverse obiecte, o parte dintr-un frigider și multe altele...
În final, tata a zis că el nu înțelege ce este în sufletul oamenilor care aruncă toate acestea în râu. Eu însă, mă întreb ce este în mintea lor?!
Ei, copiii lor, prietenii lor, vecinii lor, clienții cabanelor lor, nu fac baie în apa aceasta care vine atât de curată și frumoasă din munte?
Oare le place să le treacă un pet de bere pe lângă picioare și un scutec pe lângă mână? O valiză prin fața ochilor și zeci de pungi să stea agățate în crengi?
Că despre faptul că ar putea să le pese de natură și de perfecțiunea ei... nu vreau să exagerez!
Voi ce credeți că e în mintea unui om care, când termină de mâncat, aruncă punga de la pufuleți în apă?” a scris Andreea Esca pe Facebook.
La 27 iulie, Andreea Esca era subiectul unei anchete care demasca o practică folosită printre altele şi de alte mari vedete tv.
Totul pornea de la celebra petrecere de pe litoralul Mării Negre, la care prezentatoarea şi alte nume grele din Pro Tv au încălcat regulile impuse în acest context pandemic.
Acel eveniment era dedicat lansării unui resort de lux, iar postările lansate de Esca şi alte vedete n-au fost marcate cu (P).
În emisiunea lui Cătălin Măruţă, lansarea era prezentată sub forma unei relaxări generale pe care vedetele Pro Tv o meritau după stresul din pandemie.
Nu s-a menţionat că acea petrecere era de fapt publicitate mascată, aspect care reprezintă inducerea publicului în eroare.
„De mai bine de cinci ani, Andreea Esca a primit bani promovând zeci de branduri pe conturile ei de Facebook și Instagram.
Deși este vorba de reclamă plătită, nu a fost marcată ca atare în cele mai multe cazuri.
Pentru că reclama nesemnalată e socotită drept o înșelare a publicului, care crede că primește o informație sau o opinie din inițiativa deținătorului contului, „raportul contractual dintre influencer și anunțător trebuie divulgat clar și vizibil în cadrul comunicărilor”, precizează Consiliul Român pentru Publicitate (RAC) în recentul său cod, elaborat în 2018.
Celebra jurnalistă de televiziune din România prezintă de peste 20 de ani cel mai audiat buletin de știri din țară, cu o medie de 1,6 milioane de telespectatori in 2020.
România este un caz unic în Uniunea Europeană și în piețele media democratice.
În timp ce prezentatorii știrilor la televiziunile din Italia, Franța, Germania, Anglia sau SUA nu fac niciodată publicitate pentru companii, la noi toate cele trei news anchor ale buletinelor informative cu mare audiență, Andreea Esca, Alessandra Stoicescu și Andreea Berecleanu, sunt în paralel și influenceri.
Ele primesc bani ca să posteze publicitate pe Facebook și Instagram de la firmele, băncile, clinicile, hotelurile și multinaționalele despre care în paralel ajung să relateze în buletinele de știri ale căror lideri de imagine sunt”, completează Libertatea.
Miza financiară este imensă, având în vedere că peste 576.000 de oameni o urmăresc pe Andreea Esca pe Facebook, iar peste 537.000 pe Instagram”, scria Libertatea.
Mai multe detalii despre acest subiect puteţi citi în acest link.