Da, Andreea Esca a minţit publicul cu zâmbetul pe buze! Există dovezi-bombă

Da, Andreea Esca a minţit publicul cu zâmbetul pe buze! Există dovezi-bombă

Bomba momentului: Andreea Esca şi-a minţit telespectatorii care o urmăresc dincolo de pupitrul Ştirilor Pro Tv.

Echipa de PR de la Pro Tv are de gestionat un nou subiect fierbinte după ce Libertatea a publicat o analiză despre reclamele nemarcate postate de Esca.

Totul a pornit de la celebra petrecere de pe litoralul Mării Negre, la care prezentatoarea şi alte vedete din Pro Tv au încălcat regulile impuse în pandemie.

Acel eveniment avea în centru lansarea unui resort de lux, iar postările lansate de Esca şi alte vedete n-au fost marcate cu (P).

Ne puteți urmări și pe Google News

În emisiunea lui Cătălin Măruţă totul a fost prezentat sub forma unei relaxări generale pe care vedetele Pro Tv o meritau în această perioadă marcată de pandemie.

N-a fost nicio remarcă despre faptul că acea petrecere reprezenta de fapt publicitate mascată, iar asta reprezintă inducerea publicului în eroare.

„De mai bine de cinci ani, Andreea Esca a primit bani promovând zeci de branduri pe conturile ei de Facebook și Instagram.

Deși este vorba de reclamă plătită, nu a fost marcată ca atare în cele mai multe cazuri.

Pentru că reclama nesemnalată e socotită drept o înșelare a publicului, care crede că primește o informație sau o opinie din inițiativa deținătorului contului, „raportul contractual dintre influencer și anunțător trebuie divulgat clar și vizibil în cadrul comunicărilor”, precizează Consiliul Român pentru Publicitate (RAC) în recentul său cod, elaborat în 2018”, arată Libertatea.

Celebra jurnalistă de televiziune din România prezintă de peste 20 de ani cel mai audiat buletin de știri din țară, cu o medie de 1,6 milioane de telespectatori in 2020.

„România este un caz unic în Uniunea Europeană și în piețele media democratice.

În timp ce prezentatorii știrilor la televiziunile din Italia, Franța, Germania, Anglia sau SUA nu fac niciodată publicitate pentru companii, la noi toate cele trei news anchor ale buletinelor informative cu mare audiență, Andreea Esca, Alessandra Stoicescu și Andreea Berecleanu, sunt în paralel și influenceri.

Ele primesc bani ca să posteze publicitate pe Facebook și Instagram de la firmele, băncile, clinicile, hotelurile și multinaționalele despre care în paralel ajung să relateze în buletinele de știri ale căror lideri de imagine sunt”, completează Libertatea.

Miza financiară este imensă, având în vedere că peste 576.000 de oameni o urmăresc pe Andreea Esca pe Facebook, iar peste 537.000 pe Instagram.

Libertatea a analizat postările acesteia în perioada 2016-2020 și a găsit peste 170 de postări publicitare care promovează peste 30 de branduri.

„În ce măsură îți mai păstrezi imparțialitatea sau independența ca jurnalist odată ce te transformi în influencer şi promovezi diverse societăți comerciale, bănci, produse, cluburi, evenimente publice despre care tu, ca ziarist, ești chemat să relatezi?”, se întreabă jurnaliştii.

Esca nu este singura care maschează publicitatea pe reţelele de socializare. Andreea Marin şi Alessandra Stoicescu, prezentatoarea știrilor Antenei 1, fac de multe ori la fel.

sursa: libertatea.ro