ANAF anunță că ar fi victima unei fraude. Oamenii de afaceri, principalii vizați

ANAF. Sursa foto: Arhiva EVZ

Mai mulți oameni de afaceri s-au trezit cu mesaje false din partea ANAF prin care contribuabilii sunt informați despre „discrepanțe în evidența fiscală”. Instituția a precizat că este vorba despre o înșelăciune și că aceste link-uri nu trebuie deschise.

ANAF îi avertizează pe oamenii de afaceri că a apărut o campanii de mesaje false transmise în numele instituției, prin care contribuabilii sunt informați despre „discrepanțe în evidența fiscală”. Oamenii au primit un document cu „evidența fiscală”, dar totul este doar o înșelăciune. Aceste link-uri și mail-uri nu trebuie deschise.

„Reiterăm următoarele: nu deschideți aceste emailuri și nu accesați documentele anexate sau linkurile din conținut. Nu transmiteți bani către conturile menționate!”, se arată în comunicat. Conform acestuia, Serviciul Spațiul Privat Virtual, pus la dispoziția contribuabililor, gratuit, a fost creat și dezvoltat pentru o comunicare securizată cu instituția. De asemenea, contribuabilii pot obține informații fiscale cu caracter general la call center-ul ANAF 0314039160.

ANAF scoate mai mulți bani de la contribuabili

Ieri, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a anunțat că a luat în calcul implementarea unui nou sistem prin care să se asigure că scoate sume mai mari de la contribuabili. Acest proiect presupune achiziționarea unui software de ultimă generație, prin care să se asigure că românii își plătesc taxele la timp. Românii cu datorii la stat nu se vor mai putea ascunde.

„Necesitatea implementării proiectului propus este determinată de nevoia de modernizare și eficientizare a activității interne a Ministerului Finanțelor (MF) și a unităților subordonate, precum şi de optimizarea cooperării MF cu alte instituții ale statului, în efortul comun de identificare, cunoaştere, documentare, prevenire şi diminuare a situaţiilor de fraudă și evaziune fiscală, dar și de a contribui la eficientizarea cheltuirii resurselor publice, respectiv la îmbunătățirea serviciilor oferite cetățenilor și operatorilor economici”, potrivit caietului de sarcini al proiectului.

Perioada de implementare va trebui finalizată cel târziu până la sfârșitul anului 2025. ANAF are nevoie de SIDI tocmai pentru a pune ordine în informațiile deținute, pentru a le putea analiza rapid și pentru a le folosi în special în relația cu contribuabilii. Instituția se axează pe informațiile obținute prin SAF-T, e-Factura, e-Transport sau case de marcat și altele.