Mulți șoferi apelează la o metodă tradiționalistă atunci când își scot mașina la vânzare. Aceștia aleg să afișeze anunțul chiar pe geamul autoturismului și să nu apeleze la o platformă online. Puțini știu că o astfel de practică le poate aduce o amendă usturătoare.
Amenzi mari pentru șoferi. Mulți încalcă o regulă banală
Postarea unui anunț pe geamul mașinii le poate aduce mari probleme proprietarilor. Potrivit legii, autovehiculul este un bun privat. Astfel, proprietarul are drepturi depline privind folosirea sau vânzarea acestuia. Totuși, situația se schimbă atunci când acesta iese cu autoturismul pe drumurile publice.
De asemenea, acesta trebuie să respecte o serie de reguli și atunci când se află într-o parcare publică.
Ce spune legea
Afișele care promovează un bun sau un serviciu pot fi lipite doar în locurile special amenajate. Astfel, șoferii pe pot afișa la aviziere sau panouri publicitare.
„Constituie contravenție folosirea mijloacelor de publicitate sonore care pot tulbura liniștea publică, a vehiculelor publicitare care nu au obținut aviz pentru publicitate temporară sau a mijloacelor de publicitate luminoasă care pot perturba traficul auto și pietonal”, se arată în Legea 185/2013.
Concret, cei care au astfel de afișe pe propriul autoturism și îl parchează în locurile publice pot fi sancționați. Conform legii, acești proprietari fac publicitate fără a avea avizele necesare.
Reguli stricte pentru șoferi. Unde pot afișa anunțurile de vânzare
De asemenea, conducătorii auto nu au voie să circule cu aceste afișe aplicate pe geamuri. În unele cazuri, acestea sunt lipite pe luneta mașinii sau chiar pe parbriz.
„Reprezintă contravenție și e încadrată în clasa a IV-a de sancțiuni […] aplicarea de afișe, reclame publicitare, înscrisuri sau accesorii pe parbriz, lunetă sau geamurile laterale care restrâng sau estompează vizibilitatea sub limita legal admisă”, conform Codului Rutier.
Cei care încalcă aceste reguli riscă să primească amenzi de până la 3.300 de lei.