Accidentul care a lovit compania germană Germanwings ar putea pune capă ambiţiilor pe care gigantului Lufthansa le avea cu tânăra sa filială low-cost, pentru a contracara ascensiunea Ryanair şi easyJet
Compania germană hotărâse în urmă cu doi ani să accelereze creşterea Germanwings, cedându-i zborurile sale scurte sau pe distanţe medii, cu excepţia celor cu plecare din Frankfurt, centrul de comandă al grupului german, considerat unul dintre cele mai sigure din lume.
Flota companiei low-cost, fondată în 1997, este compusă doar din aeronave Airbus A319 şi A320. În afară de aeroporturile din Bonn şi Cologne, Germanwins mai opera pe alte şase aeroporturi printre care şi cel din Dusseldorf unde ar fi trebuit să ajungă şi Airbusul prăbuşit în Alpii francezi, în apropiere de Digne.
În timp, flota Germanwins ar fi trebuit să atingă aproximativ 100 de aparate de zbor pentru a putea rivaliza cu Ryanair şi easyJet, a căror ascensiune în Europa începuse să ameninţe zborurile companiilor trandiţionale. Lufthansa conta pe succesul companiei sale low-cost pentru a putea lansa, la toamnă, zboruri pe distanţe lungi, la costuri mici, sub marca Eurowings.
Prăbuşirea avionului Airbus A320 reprezintă primul accident de avion implicând o companie aeriană low-cost în Europa