Gigantul Amazon a anunțat că o să ia măsuri legale împotriva a 10.000 de grupuri de pe Facebook unde se postează recenzii false. Cei care postau recenzii, primeau în schimb bani sau bunuri.
Amazon acuză grupurile că generează recenzii false pe piețele Amazon din SUA, Marea Britanie, Germania, Franța, Italia, Spania și Japonia. Acestea oferă bani sau bunuri gratuite în schimbul comentariilor postate pe Amazon, a menționat gigantul tehnologic.
Unul dintre grupuri, eliminat la începutul acestui an de compania mamă a Facebook, Meta, avea 43.000 de membri. Acesta se numea „Amazon Product Review”.
După ce persoanele din grup cumpărau produsele selectate și lăsau recenzii, administratorii le rambursau banii. Era vorba de o gamă largă de bunuri, inclusiv casetofoane auto și trepiede pentru aparate foto.
Un număr mare de recenzii, în special cele pozitive, sporesc vizibilitatea vânzătorilor pe platformele Amazon, precum și plasarea acestora mai sus în rezultatele motoarelor de căutare.
Vânzătorii de pe Amazon pot plăti în mod legitim pentru servicii care promit să le sporească ratingurile online, fără să știe neapărat că acest lucru se va realiza sub forma unor recenzii false.
Amazon vizează administratorii tuturor grupurilor care au recenzii false
Aproximativ jumătate dintre grupuri au fost eliminate de Meta odată ce au fost raportate de Amazon. Cu toate acestea, Amazon a declarat că administratorii tuturor acestor grupuri sunt vizați.
„Acțiunile legale proactive care vizează persoane rău intenționate reprezintă una dintre multele modalități prin care protejăm clienții, responsabilizându-i”, a declarat Dharmesh Mehta, vicepreședinte Amazon pentru servicii de vânzare pentru parteneri.
Acțiunea în justiție a fost intentată la un tribunal din Washington King County, lângă sediul Amazonului din Seattle.
„Grupurile care solicită sau încurajează recenziile false încalcă politicile noastre și sunt eliminate. Colaborăm cu Amazon în această problemă și vom continua să colaborăm cu întreaga industrie pentru a aborda problema spam-ului și a recenziilor false”, a menționat la rândul ei compania Meta.
La începutul acestui an, Amazon a urmărit patru companii pe care le-a acuzat că au inundat în mod intenționat platforma sa de cumpărături cu recenzii false, potrivit BBC.