Allianz-Țiriac respinge acuzațiile din partea Consiliului Concurenței. Spune că rezultatele investigației nu sunt corecte

Consiliul Concurenței. Sursa foto: Arhiva EVZ

După ce un raport al Consiliului Concurenței arată cum Allianz-Țiriac favoriza anumiți parteneri de reparații auto prin „potențarea” unei înțelegeri între aceștia, compania a venit cu o reacție în care acuză că rezultatele investigației nu sunt corecte și nu au un fundament solid.

Allianz-Țiriac a spus că a fost dintotdeauna un promotor al concurenței corecte, ingredientul esențial pentru asigurarea unor servicii de calitate și că au înțeles mereu că respectarea legislației concurențiale este fundamentală.

Raportul de investigație al Consiliului face referire la perioada anilor 2008-2017, iar potrivit companiei, „Consiliul Concurenței acuză la comun companiile de asigurări de „potențarea” unei înțelegeri pe piața unităților reparatoare”.

În acest sens, Allianz-Țiriac va efectua toate demersurile necesare și va aduce toate argumentele juridice și economice pentru a-și dovedi nevinovația, a transmis compania.

Allianz-Țiriac, despre acuzațiile Consiliului Concurenței

Aceasta a mai adăugat că prin decizia Consiliului, e nevoită acum să plătească o amendă de 11 milioane de euro pentru o faptă inexistentă, pentru care nu au primti dovezi, deși acestea au fost cerute în repetate rânduri.

„Având în vedere concluziile raportului, sperăm că așteptarea nu este ca asigurătorii să renunțe la contractele semnate cu service-urile auto, ceea ce ar însemna o inhibare a comportamentului de piață și un factor de incertitudine pentru asigurați și terți păgubiți. Prin această colaborare între asigurători și unitățile reparatoare a fost creat un cadru economic stabil și predictibil, în baza căruia se urmărește interesul clienților comuni.

Datorită acestui model, unitar la nivel european, asigurații și terții păgubiți posesori ai autovehiculelor avariate nu sunt nevoiți să fie implicați financiar în efectuarea reparațiilor”, a transmis compania.

Compania a subliniat că încă așteaptă să vadă ce trebuie să schimbe concret sau care ar trebui să fie comportamentul lor pe mai departe. Reprezentanții Allianz-Țiriac au mai adăugat că faptul că nu a recunoscut o vină inexistentă și a refuzat un discount substanțial din partea Consiliului Concurenței pune compania în situația injustă de a plăti cea mai mare amendă aplicată în acest caz.

Îi asigurăm pe toți clienții și partenerii noștri de integritatea acțiunilor noastre și de încrederea într-o piață concurențială puternică, în beneficiul tututor. Totodată, mulțumim clienților, partenerilor și echipei noastre profesioniste pentru că zi de zi ne ajută să protejăm modelul de afaceri, să fim consecvenți în aplicarea principiilor noastre și să nu ne tranzacționăm verticalitatea”, a subliniat Virgil Șoncutean, Director General al Allianz-Țiriac Asigurări, potrivit știripesurse.ro.