Rusia încearcă să discrediteze alegerile prezidenţiale de la 3 noiembrie din Statele Unite şi mai ales votul prin corespondenţă, suspectează Departamentul Securităţii Interne (DHS) într-o notă internă dezvăluită joi de mai multe media americane, transmite AFP.
„Rusia este susceptibilă să accentueze în continuare criticile împotriva votului prin corespondenţă, cu scopul ca populaţia să îşi piardă încrederea în procesul electoral”, au scris în nota lor specialiştii în informaţii din cadrul DHS.
Ei sunt de părere că eforturile ruse în acest sens au început cel puţin în martie 2020, prin intermediul presei de stat şi reţelelor sociale, şi s-au accelerat odată cu răspândirea pandemiei de COVID-19 în Statele Unite, ce i-ar determina pe mulţi americani să privilegieze în acest an votul prin corespondenţă pentru prezidenţiale.
Preşedintele american, Donald Trump, avertizează şi el de mai multe săptămâni, fără dovezi concrete, în legătură cu riscul de fraudă în cazul recurgerii masive la votul prin corespondenţă.
Congresmanul democrat Adam Schiff, şeful Comisiei pentru serviciile de informaţii din Camera Reprezentanţilor, a estimat într-un comunicat că Rusia se face „ecoul afirmaţiilor false şi înşelătoare” ale preşedintelui republican.
Pe de altă parte, mai mulţi senatori democraţi au cerut joi Departamentului Trezoreriei să sancţioneze „imediat” orice individ sau organizaţie rusă interferând în alegerile americane.
Serviciile americane de informaţii dispun, potrivit acestora, de informaţii care arată că Rusia încearcă să dăuneze campaniei democratului Joe Biden şi să o favorizeze pe cea a lui Donald Trump, cum a făcut şi în 2016.
Facebook va bloca orice nouă publicitate politică în săptămâna dinaintea alegerilor
Facebook a anunţat joi că va bloca orice nouă publicitate politică difuzată pe platforma sa cu o săptămână înainte de alegerile prezidenţiale din Statele Unite de la 3 noiembrie, pentru a combate dezinformarea şi tentativele de interferenţă, relatează France Presse.
„În săptămâna ce precede alegerile, nu vom accepta noi reclame politice”, a declarat şeful Facebook, Mark Zuckerberg.
„Aceste alegeri nu vor fi unele obişnuite. Toţi avem responsabilitatea de a ne proteja democraţia”, s-a justificat el într-un comunicat.
Zuckerberg îşi face de asemenea griji cu privire la riscul unor „tulburări sociale”, în contextul în care rezultatele alegerilor ar putea să nu fie cunoscute cu certitudine „zile sau chiar săptămâni”.
Din acest motiv, el a anunţat că dacă un candidat sau un partid încearcă să revendice victoria înainte ca toate rezultatele să fie cunoscute, un link ataşat publicării îi va redirecţiona pe cititori către rezultatele oficiale.