Un cunoscut model autoturism monovolum va fi scos din fabricație de producători. Este vorba despre modelul C4 Grand SpaceTourer, fabricat de compania franceză Citroen, parte a grupului Stellantis. Decizia, foarte dificilă, care îi va dezamăgi pe șoferii care îndrăgesc acest tip de vehicule, a fost adoptată în contextul schimbărilor prin care trece piața auto.
Citroen a anunțat că intenționează să oprească producția modelului C4 Grand SpaceTourer, în contextul schimbărilor pe care intenționează să le aducă în procesul de producție. Potrivit producătorului auto, C4 Grand SpaceTourer va fi scos din fabricație, fapt ce va marca finalul monovolumelor care „întruchipează imaginea de familie a mărcii”.
Într-un comunicat transmis de compania auto, se precizează că în ultima perioadă, aspirațiile clienților au evoluat. Drept urmare, alte modele de mașini, precum SUV-urile au devenit mai atractive pentru clienți, în vreme ce monovolumele nu mai sunt la căutare și vor ieși din producție.
„Deoarece aspiraţiile clienţilor au evoluat, expresia modernităţii şi îmbunătăţirii este astăzi purtată de alte forme, modul de gândire a mobilităţii se schimbă, aşa că C4 Grand SpaceTourer se înclină acum”, a transmis producătorul Citroen într-un comunicat, conform Capital.ro.
La baza acestei decizii, destul de dificile, stau rezultatele economice înregistrate în primele luni ale acestui an. În Franța, vânzările de monovolume au scăzut aproape la zero în primul trimestru al anului. Aceasta în contextul în care cei mai mulți cumpărători s-au orientat către SUV-uri. Acestea au înregistrat cele mai mari vânzări, cu o pondere de 46% din înmatriculările de maşini noi. Ele concurează cu sedanurile tradiţionale care înregistrează 47% din vânzări.
Planurile de viitor ale Citroen
Producătorul a stabilit și data la care va fi oprită definitiv producția celebrului model C4 Grand SpaceTourer, conform informațiilor transmise către presă. Astfel, producția de la uzina situată în orașul Vigo, în Spania, se va opri la începutul lunii iulie. Momentul nu a fost ales întâmplător, fiind termenul limită la care se va încheia livrarea comenzilor curente, a adăugat Stellantis într-un comunicat de presă.
Pentru viitor, producătorul auto intenționează să-și modifice liniile de producție. Astfel, acestea vor fi adaptate la dorințele șoferilor și a celor care cumpără mașini. Citroen a decis să se concentreze pe SUV-ul său C5 Aircross şi sedanul său mare C5X. La nivelul monovolumelor, compania va păstra doar două modele electrice în catalogul său, se mai arată în comunicat.
În ultimii 30 de ani, Citroën a vândut aproape 4,5 milioane de monovolume în întreaga lume, alimentate de Evasion din 1994, C8 din 2002 şi, cel mai important, Xsara şi C4 Picasso după 1998. Acestea s-au făcut remarcate prin design-ul lor care a atras rapid interesul clienților la acel moment.