Sistemul informatic al autorităţilor de frontieră ungare a început să aibă probleme în jurul orei 8,00. În consecință, s-a trecut la efectuarea unui control clasic, care a condus la creșterea timpului de așteptare, astfel că sute de tiruri s-au adunat pe autostrada pan-europeană, iar coloana formată a ajuns la peste opt kilometri.
La PTF Nădlac II au fost luate măsuri pentru fluidizarea traficului pe sensul de ieşire din ţară, prin suplimentarea numărului de artere pentru traficul greu şi a personalului de serviciu”, a declarat, pentru AGERPRES, purtătorul de cuvânt al Poliţiei de Frontieră Arad, Filip-Ionuţ Matei, care nu a putut oferi informaţii despre problemele tehnice înregistrate pe partea ungară a frontierei.
Pe arterele dedicate camioanelor se aşteaptă aproximativ 300 de minute pentru control, potrivit aplicaţiei online de monitorizare a timpilor de aşteptare de la frontieră, care se găseşte pe site-ul Poliţiei de Frontieră. Timpii sunt mult mai mari decât în mod obişnuit pentru o zi de luni.
La Nădlac II, sunt deschise patru artere de ieşire pentru automarfare, faţă de una sau două în mod obişnuit.
Aceeași situație se regăsește și la Nădlac I, punct aflat pe DN7, timpii de aşteptare au crescut la o oră, faţă de 15 minute în mod obişnuit.
De regulă, luni dimineaţă, numărul automarfarelor care ies din ţară este mai mare, pentru că în weekend, dar şi în zilele declarate libere în Ungaria, camioanele cu o capacitate mai mare de 7,5 tone nu pot circula pe teritoriul acestei ţări. Astfel, automarfarele se adună în parcări din apropiere de graniţa cu Ungaria, unde aşteaptă ridicarea restricţiei.

Te-ar putea interesa și: