Carrefour România a anunțat retragerea de urgență a unui produs de pe raft, după ce s-a descoperit că o conservă ȘPROT SOS TOMAT 170G de la brandul Home Garden, cu dată de expirare în 2026, ar fi fost contaminată.
Un întreg lot de conserve de şprot în sos tomat a fost retras dintr-un magazin din județul Mehedinți. O familie a găsit viermi într-o conservă de șprot cumpărată de la Carrefour. Aceștia au prezentat și bonul care dovedea că produsul a fost achiziționat la data de 27.10.2023. Magazinul respectiv se află în Drobeta-Turnu Severin.
Ce au transmis reprezentanții Carrefour
Oamenii s-au întors la magazinul de unde fost cumpărat produsul și le-au arătat angajaților o filmare. În filmare se observă prezența unor viermi în conserva cu pește. În urma reclamației primite de la clienții din Mehedinți, reprezentanții Carrefour au transmis un comunicat. Aceștia au spus că este vorba despre o conservă de șprot în sos tomat. Oficialii din Mehedinți au retras de urgență de la vânzare toate loturile din conservele de pește. Măsura a fost ulterior extinsă la nivel național:
„În urma reclamației primite de la clientul nostru în data de 28.10.2023 legat de produsul Conservă ȘPROT SOS TOMAT, 170g HOME GARD, brand: HOME GARDEN, cu data de expirare în 2026, furnizor SAFETY INTERNATIONAL IMP SRL, am luat rapid o serie de măsuri de precauție și ne-am oferit să le oferim clienților imediat alte produse la schimbul celor cu probleme”, au transmis reprezentanții hiperrmarketului.
Anchetă internă după descoperirea produsului contaminat
Carrefour a demarat o anchetă internă și a solicitat furnizorului să verifice toate aspectele de siguranță microbiologice:
„Conform analizei de risc, produsele preambalate marcă națională, precum produsul semnalat, prezintă un risc minor de contaminare microbiologică odată ce acestea ajung în spațiile de stocare și depozitare Carrefour România; drept urmare, verificările echipei noastre de calitate se concentrează pe produsele proaspete și ultra proaspete, iar calitatea produselor preambalate este în responsabilitatea directă a fiecărui producător.
Acest tip de produse, aflate în conservă, trec în procesul de fabricație, printr-o etapă de sterilizare, ce constituie o fază importantă a procesului tehnologic de fabricare a conservelor, care este în responsabilitatea producătorului. Sterilizarea reprezintă tratamentul termic aplicat produselor ambalate și închise ermetic, la temperaturi de peste 100°C, care împiedică alterarea microbiologică și le asigură stabilitatea în timp. Prin sterilizare, sunt distruse formele vegetative ale microorganismelor și parțial, sporii acestora. Sterilizarea termică trebuie să asigure conservabilitatea produselor, menținerea calității și valorii nutritive”, se mai arată în comunicat.
În funcție de rezultatul anchetei, se va stabili un plan corespunzător de ameliorare a igienei etapelor de ambalare și depozitare ale produselor. Calitatea produselor preambalate este în responsabilitatea directă a fiecărui producător:
„Ca în cazul oricărei suspiciuni legate de siguranța clienților, am demarat o anchetă internă și am solicitat furnizorului să ne ofere toate detaliile cu privire la acest caz și să verifice toate aspectele de siguranță microbiologică și de calitate ale produselor pe care ni le pun la dispoziție. În funcție de rezultatele anchetei furnizorului, acesta poate propune un plan de acțiuni corective de ameliorare a igienei etapelor de ambalare și depozitare ale produselor. Dorim să ne reasigurăm clienții că întreprindem toate măsurile pentru a le pune la dispoziție în continuare produse de calitate. ”, au declarat reprezentanții Carrefour pentru bugetul.ro.