Potrivit AEP, numărul total de cetățeni cu drept de vot înscriși în Registrul electoral este de 19.004.986, cu 21.401 mai mulți față de ultima informare publică, potrivit căreia, la data de 31 iulie 2020, figurau în Registrul electoral 18.983.585 de alegători români.

Din totalul de alegători români care figurează în Registrul electoral, 18.270.004 au domiciliul sau reședința în țară, iar 734.982 au domiciliul în străinătate. Registrul electoral este structurat pe județe, municipii, orașe, comune, pentru cetățenii români cu domiciliul sau reședința în țară. Persoanele autorizate să efectueze operațiuni în Registrul electoral cuprinzând cetățenii români cu domiciliul sau reședința în tara sunt primarii sau persoanele desemnate de către primari, prin dispoziție, conform legii.

Pentru a-i ajuta pe românii din străinătate, Inspectoratul General pentru Imigrări a anunțat că prelungeşte programul de lucru cu publicul, în preziua şi ziua alegerilor, venind în sprijinul cetăţenilor Uniunii Europene care doresc eliberarea certificatelor de înregistrare a rezidenţei în vederea participării la vot, pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale.

Program prelungit în toată țara

Astfel, programul de lucru al structurilor pentru imigrări, din întreaga ţară, a fost prelungit, pentru sâmbătă, 26 septembrie, între orele 8,00 şi 16,00, şi duminică, 27 septembrie, între orele 7,00 şi 21,00, pentru a răspunde cererilor de înregistrare a rezidenţei formulate de către cetăţenii UE.

„Cetăţenii Uniunii Europene care doresc eliberarea certificatelor de înregistrare a rezidenţei trebuie să prezinte o cerere scrisă, însoţită de documentele justificative în funcţie de scopul şederii pe teritoriul României. Certificatul de înregistrare se emite în aceeaşi zi şi este valabil pentru o perioadă de până la 5 ani, dar nu mai puţin de un an. De asemenea, europenii pot vota şi în baza cărţii de rezidenţă permanentă, document care atestă rezidenţa de lungă durată”, se arată într-un comunicat al IGI,

Valabilitatea documentelor emise de către Inspectoratul General pentru Imigrări, care au expirat, în acest context epidemiologic, îşi menţin valabilitatea pe toată perioada stării de alertă, precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări, conform prevederilor legale.

Programul de lucru cu publicul al fiecărei formaţiuni poate fi accesat de solicitanţi la adresa www.igi.mai.gov.ro – secţiunea contact.