Mană cerească pentru mass-media, publicitatea electorală a fost luată la ochi de CEC

Mană cerească pentru mass-media, publicitatea electorală a fost luată la ochi de CEC Comisia Electorală Centrală/ Sursa foto: cec.md

Republica Moldova. Din data de 1 august începe perioada electorală, iar mass-media va putea accepta bani de la partide. CEC așteaptă până pe 8 august declarațiile de intenție, cu prețurile medii pentru minutul de publicitate.

Alegeri în Republica Moldova: difuzorii de servicii mass-media, luați la bani mărunți

Prima zi din luna august se dă startul campaniei electorale pentru alegerile prezidențiale si referendumul republican. Comisia Electorală Centrală avertizează difuzorii de publicitate despre necesitatea prezentării declarațiilor de intenție. Totodată, aceștia urmează să prezinte, până pe 8 august, prețurile medii pentru spațiile de publicitate, aplicate în ultimele 6 luni.

„Ulterior, difuzorii de publicitate vor prezenta săptămânal  informațiile privind veniturile obținute din publicitatea politică/electorală a fiecărui grup de inițiativă”, concretizează CEC.

Cheltuielile partidelor pentru publicitate electorală la ultimele alegeri

Ne puteți urmări și pe Google News

În cadrul alegerilor locale generale din 5 noiembrie 2023, cele mai mari venituri, dar și cheltuieli, a înregistrat Partidul Acțiune și Solidaritate (PAS). Este vorba despre aproximativ 10 milioane de lei la ambele capitole. Concluzia se cuprinde într-un raport al Asociației pentru Democrație Participativă ADEPT. PAS este urmat în clasament de Partidul Socialiștilor din Republica Moldova (PSRM), cu aproape 6 milioane de lei venituri. Un milion nu a fost valorificat. Urmează în top Partidul Nostru, care a raportat venituri de peste 1,8 milioane lei, bani pe care i-a cheltuit în totalitate.

PAS a cheltuit puțin peste 3 milioane de lei pentru producerea și difuzarea spoturilor publicitare. Pentru materialele promoționale – aproximativ 4 milioane de lei. Și PSRM nu a rămas în urmă la cheltuielile pentru materiale promoționale. Pentru producerea și difuzarea spoturilor publicitare a pus deoparte sume de 5 ori mai mici.

Alegeri Republica Moldova

Alegeri Republica Moldova/ Sursa foto: cec.md

Doisprezece aspiranți la fotoliul de președinte, în actuala campanie electorală

Alegerile pentru funcția de președinte al Republicii Moldova vor fi organizate pe data de 20 octombrie 2024, concomitent cu referendumul privind aderarea la UE. Lista de aspiranți la funcție este deja destul de impunătoare. Fotoliul de președinte îl jinduiesc, pe lângă actualul șef al statului, Maia Sandu, mai multe persoane. Intenția de a înscrie în cursă și-au anunțat-o până în acest moment Irina Vlah, Alexandr Stoianoglo, Vasile Tarlev, Andrei Năstase, Tudor Ulianovschi, Ion Chicu, Renato Usatîi, Alexandru Arsene, Octavian Țîcu și Natalia Morari. Anterior, și juristul Teodor Cârnaț cocheta cu ideea de a se avânta în lupta pentru Președinție.