Ajutor nesperat pentru profesorii din România și R. Moldova. Șanse egale la educație

Ajutor nesperat pentru profesorii din România și R. Moldova. Șanse egale la educație

Fundația Dan Voiculescu lansează o platformă educațională prin care profesorii din România, dar și cei din Republica Moldova au șansa de a se adapta noilor mijloace de predare, în contextul digitalizării sistemului de învățământ.

Profesorii interesați de activități de formare online au la dispoziție o platformă educațională, dezvoltat de Fundația Dan Voiculescu, cu scopul de a veni în sprijinul cadrelor didactice, dar și în sprijinul părinților și al copiilor, deopotrivă, care sunt beneficiarii direcți ai unui sistem de educație modern și performant.

În cadrul acestei platforme, în perioada 24 august – 5 septembrie, vor avea loc mai multe webinare, care au ca teamă necesitatea adaptării la noi mijloace de predare online, în contextul digitalizării sistemului de învățământ.

Proiectul este realizat în parteneriat cu Inspectoratul Școlar al Municipiului București, Centrul de Carte Străină Fischer International si Academia de Inovare și Schimbare prin Educație din Republica Moldova, în cadrul campaniei “Liga Profesorilor Excepționali”.

Fundația Dan Voiculescu a încheiat un parteneriat cu Academia de Inovare si Schimbare prin Educatie din Republica Moldova, prin intermediul căreia vor avea acces la aceste webinare și profesorii din Republica Moldova.

Aproape 6000 de profesori din România și din Republica Moldova vor participa la prezentările oferite de specialiștii și profesioniștii în educație, implicați în acest proiect.

Cum se vor desfășura cursurile în noul an școlar

În urmă cu două săptămâni, Monica Anisie, ministrul Educației, a prezentat cele trei scenarii care se vor aplica de la 14 septembrie, când vor reîncepe cursurile în învățământul preuniversitar.

În cazul în care situaţia epidemiologică va fi una foarte dificilă, atunci se aplică „scenariul roșu”  și se stabileşte ca pentru 14 zile să fie suspendate cursurile şi să continue şcoala în sistem online.

„Ceea ce este foarte clar la acest moment este că începem şcoala şi este foarte important pentru că ne dorim un învăţământ de calitate, dar, în acelaşi timp, ne dorim ca toţi elevii şi profesorii să fie în siguranţă la şcoală. Prin urmare, este important să luăm în calcul mai multe scenarii având în vedere şi situaţia epidemiologică din fiecare localitate. De fapt, vorbim despre scenariul 1, în care în localitate nu există un număr mare de îmbolnăviri; scenariul 2 în care există, dar putem să desfăşurăm activităţile în unităţi de învăţământ, iar dacă situaţia epidemiologică va fi una foarte dificilă, atunci se ia decizia ca pentru 14 zile să fie suspendate cursurile şi să continue şcoala în sistem online”, a spus Monica Anisie la Antena 3.

„Unitatea de învăţământ ştie cel mai bine care este situaţia şi din punct de vedere al infrastructurii, dar şi din punct de vedere al îmbolnăvirilor. De aceea, s-a luat decizia descentralizării. Prin urmare, în cadrul consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ se stabileşte care este scenariul, după care se va transmite către inspectoratele şcolare, care împreună cu direcţia de sănătate publică analizează situaţia şi din punct de vedere epidemiologic, dar şi din punct de vedere a ceea ce şcoala a decis în consiliul de administraţie. Şi împreună, în comitetul judeţean pentru situaţii de urgenţă, vor lua decizia suspendării cursurilor”, a explicat Anisie.

Ne puteți urmări și pe Google News