Air Schengen. Aplicația folosită pentru verificarea documentelor de identitate

Air Schengen. Aplicația folosită pentru verificarea documentelor de identitate Aeroportul Henri Coandă. Sursa: Arhiva EVZ

Odată cu intrarea în Air Schengen, filtrele de verificare a documentelor dispar din aeroporturi. Totuși, autoritățile își rezervă dreptul de a face controale aleatorii. În aceste cazuri, documentele pasagerilor vor fi scanate cu ajutorul unei aplicații.

Air Schengen. Aplicație pentru controalele aleatorii din aeroporturi

Noul sistem de verificare va fi folosit odată cu intrarea în Air Schengen.

Poliţiştii de frontieră pot face controale aleatorii în aeroporturi. În acest sens, aceștia au la dispoziţie sisteme mobile de scanare.

Pentru controlul rapid al documentelor autoritățile vor folosi aplicaţia EDAC. Aceasta permite accesarea bazelor de date operative ale Ministerului Afacerilor Interne. Mai mult, prin intermediul sistemului, datele prezentate cu cele existente pot fi corelate în timp real.

Ne puteți urmări și pe Google News
aeroport

Sursa foto: Facebook

Cum funcționează sistemul

Sistemul folosit de politiștii de frontieră vor corela bazele de date ce aparţin autorităţilor române cu cele din alte state.  Prin intermediul aplicației, utilizatorii pot efectua interogări în bazele de date ale ministerului. Procesul poate fi realizat prin scanarea automată a actului de identitate, dar și prin introducerea manuală a datelor de identificare.

Potrivit polițiștilor, după interogare, aplicația furnizează rezultatele (HIT-urile/semnalările) din bazele de date ale Ministerului. Totodată, sistemul poate emite alerte în cazul identificării persoanelor urmărite sau a celor față de care s-au dispus măsuri preventive. Mai mult, alertele vor fi vizibile în aplicație și în cazul persoanelor dispărute.

Aplicație, control aeroport, Air Schengen

Sursa foto: Dreamstime.com

Air Schengen. Aplicația va fi folosită și în instituții

Noua aplicaţie va fi folosită pe aeroporturi, în punctele de acces din instituţii, precum şi la ghişeele destinate publicului.

„Prin intermediul acestui instrument, poliţiştii vor putea realiza mai rapid verificările în teren, verificări ce se realizau până în prezent prin intermediul dispeceratelor sau al staţiilor de emisie recepţie, iar în cazul în care vor fi depistate persoane urmărite, dispărute, implicate în săvârşirea a diferite infracţiuni, autovehicule furate, care au aplicate sechestre şi în alte situaţii, vor putea fi dispuse cu celeritate, măsurile legale care se impun în astfel de cazuri. Aşadar, în cadrul activităţilor poliţieneşti din noaptea de 30 spre 31 martie a.c., elementul de noutate a fost acela că, pentru verificarea persoanelor, poliţiştii timişeni au utilizat aplicaţia eDAC, instalată pe terminalele mobile de tip tabletă sau telefon”, potrivit Poliției.