Aeroportul Băneasa se redeschide astăzi, 1 august 2022. Trei companii aeriene sunt gata să preia cursele

Aeroportul Internațional Băneasa. Sursa foto: Facebook

Aeroportul Băneasa, al treilea cel mai vechi aeroport din întreaga lume, încă funcțional, se redeschide luni, 1 august 2022. Tot în această zi se celebrează 110 ani de la inaugurarea aerodromului devenit mai apoi aeroport, astfel că la eveniment sunt așteptați membri ai aviației civile și militare din România, care vor executa treceri demonstrative la înălțime joasă.

Istoria Aeroportului Băneasa începea încă din 1 august 1912, atunci când Liga Aeriană Română, sub conducerea principelui George Valentin Bibescu, a creat o şcoală de pilotaj pentru militari la Băneasa. Reabilitarea aeroportului a costat 11 milioane de euro.

Aeroportul Băneasa se redeschide pentru cursele de linie

De luni, 1 august 2022, Aeroportul Băneasa din nordul Bucureștiului se va redeschide pentru cursele de linie, după nouă ani de inactivitate a curselor de acest tip.

Aeroportul Băneasa a trecut printr-un program de modernizare, care a permis reluarea curselor comerciale de linie. Astfel, există deja trei companii aeriene gata să preia cursele de linie și charter dinspre aeroportul Băneasa, conform declarației directorului George Dorobanțu.

 Cursele comerciale de linie, preluate de Ryanair, Fly One și Air Connect

„Avem deja trei discuții avansate în stadiu de semnare contracte care să opereze de la Băneasa. Este vorba despre Ryanair, care caută soluții pentru a-și crește baza de aeronave din România, vor opera două zboruri din sezonul de toamnă sau iarnă, Air Connect care și-a anunțat intenția să opereze și de pe Băneasa, momentan ei sunt autorizați pentru Otopeni, dar vor opera și la Băneasa, pentru zboruri cu aeronave ATR de scurtă distanță.

Mai este o companie înregistrată în Republica Moldova, Fly One pentru curse tip charter, Băneasa-Chișinău”, a transmis George Dorobanțu, director demisionar al CNAB. În altă ordine de idei, de la 1 august 2022, actualul director va fi înlocuit.

Astfel, spre deosebire de Aeroportul Otopeni, acolo unde călătorii sunt îndemnați să se prezinte în aeroport cu cel puțin două ore înainte de decolarea avionului, pe Aeroportul Băneasca timpul alocat se va reduce sub o oră.

Lucrări de restaurare la Aeroportul Băneasa

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a marcat, în noiembrie 2021, finalizarea lucrărilor de modernizare la aeroportul Băneasa. Lucrările au început în luna februarie 2020, în cadrul proiectului de investiții „Reabilitarea şi refuncţionalizarea interioarelor clădirilor A, B şi Rotondă de la Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa – Aurel Vlaicu (AIBB-AB)”, suma contractului fiind în valoare de 66.629.040, lei fără TVA (inclusiv cheltuieli diverse şi neprevăzute), iar valoarea decontată este de 96%.

Ansamblul Internaţional Bucureşti-Băneasa dispune de echipamente de ultimă generație, unele dintre ele chiar mai performante decât cele de la Aeroportul Otopeni, care va intra și el în lucrări de modernizare.

„Urmează montarea echipamentelor altor instituţii conectate cu aeroportul, precum poliţia de frontieră şi cei care asigură securitatea pasagerilor, urmând ca anul viitor, probabil în martie-aprilie, să putem să avem aeroportul operaţional 100%. Vom putea încărca sau descărca un avion de pasageri în circa o oră, o oră şi ceva, ceea ce înseamnă că suntem destul de eficienţi din perspectiva fluxurilor”, anunța atunci George Dorobanţu.

Capacitate anuală de un milion de pasageri

Aeroportul va putea procesa cel puțin 200 de pasageri în 60 de minute, iar, potrivit lui George Dorobanțu, timpii de așteptare pentru zona business sunt aproape inexistenți.

Potrivit șefului CNAB, obiectivul stabilit pe termen lung este atingerea unei capacități anuale de circa un milion de pasageri, și dacă va fi posibil, chiar mai mult. „Targetul nostru este să ne axăm pe zborurile business şi pe cele charter. Putem opera doar în intervalul orar 6 dimineaţa – 10 seara, adică doar pe anumite segmente de pasageri.

Un alt obiectiv este ca acest aeroport să fie un ajutor pentru Otopeni, în perioadele aglomerate, care să preia o parte din zborurile de pe Otopeni”, a mai precizat George Dorobanţu, directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti.