Adevărul despre carnea dintr-un cunoscut supermarket. Ce scrie pe etichetă

Sursa foto: Arhiva EVZ

Românii sunt mari consumatori de carne, iar supermarketurile le oferă întotdeauna o ofertă bogată. Dar nu toată lumea este conștientă de proveniența produselor. Puțini sunt cei care își pierd timpul citind etichetele sau, dacă o fac, sunt interesați doar de preț.

Spre exemplu, carnea din rețeaua de magazine Penny provine exclusiv din România.

Produse românești

„În prezent, avem o reţea ce include peste 450 de furnizori din România. Printre produsele de provenienţă românească de pe rafturile magazinelor noastre se regăsesc 50 de mărci proprii. Decizia de a achiziţiona produse la nivel local face parte din strategia noastră de investiţii.

Alegem să investim în produse româneşti pentru că am ajuns să cunoaştem dorinţele clienţilor noştri”, au transmis cei de la Penny, menționând că toată carnea de porc, de vită, ori de pui, este 100% românească.

În România, compania a ajuns ceva mai târziu. În anul 2005, Rewe, proprietarul brandului, care de altfel este un competitor direct cu grupul german, Schawrtz, care deține Lidl și Kaufland, a luat decizia să intre pe piața din România.

Carne. Sursa foto: Pixabay

Producția de carne din România

Potrivit datelor INS, producţia de carne de porc a crescut cu circa 8,4%, de la 23.419 tone carcasă în iulie 2023, la 25.392 tone în iulie 2024, dar s-a diminuat cu aproape 4% faţă de iunie a.c., când s-a înregistrat o producţie de 26.390 tone de carne de porc în carcasă.

În iulie 2024 au fost sacrificaţi 294.000 porci, în creştere faţă de aceeaşi perioadă din 2023 (270.000 capete), dar în scădere comparativ cu luna precedentă – iunie 2024 – 297.000 de capete.

În ceea ce priveşte producţia de carne de bovine, aceasta a totalizat în luna iulie a acestui an 6.626 tone, fiind în scădere cu aproape 2% faţă de iulie 2023, când a fost înregistrată o producţie de 6.759 tone carcasă. Faţă de iunie 2024, când s-au consemnat 6.867 tone carcasă de vită, scăderea a fost de 3,5%.