Adevăratul motiv pentru care Zuckerberg a vrut să pună mâna pe Instagram

În 2012, când directorul executiv al Facebookului, Mark Zuckerberg, a cumpărat aplicația Instagram, el i-a declarat lui David Ebersman, șeful departamentului financiar, că va „neutraliza un concurent”, potrivit e-mailurilor obținute de subcomisia antitrust a Comisiei Judiciare a Camerei Reprezentanţilor.

E-mailurile, care au fost publicate inițial în „The Verge”, au fost citate de președintele Camerei, republicanul Jerry Nadler, în timp audierii lui Zuckerberg.

Audierea a avut loc în urmă cu două zile, după ce timp de un an au fost investigate posibile încălcări ale normelor antitrust de mari giganți ai lumii: Google, Facebook. În cadrul procesului, comitetul a adunat înregistrări de la companii, inclusiv e-mailurile trimise între Zuckerberg și fostul CFO al Facebook, David Ebersman.

Intr-un email trimis în februarie 2012, Zuckerberg ii spune lui Ebersman că se gândește la cât de mult ar trebui să plătească Facebook pentru a „înghiți” competitori mai mici, cum ar fi Instagram sau Path.

„Facebook a văzut un pericol și o amenințare în Instagram, deci în loc să concureze cu el, Facebook l-a cumpărat” spune Nadler în timpul audierii, continuând: „Acesta este exact tipul de achizitie pentru care au fost concepute legile antitrust. Nu ar fi trebuit permis așa ceva niciodată”.

Instagram, boom în doar doi ani!

Instagram este o companie fondată de Kevin Systrom şi Mike Krieger, doi absolvenţi ai universităţii Stanford. Aceştia au creat în 2010 aplicaţia Instagram, care permite utilizatorilor să aplice diverse efecte fotografiilor făcute cu telefonul mobil, iar apoi să le posteze online. Conform datelor companiei, la sfârşitul anului 2011 peste 400 de milioane de fotografii au fost încărcate în Instagram, ceea ce înseamnă 60 de poze pe secundă. Aceste date au stârnit interesul Facebook, compania fiind dispusă să plătească dublu pentru cât valora Instagram.

„Acest moment reprezintă un moment istoric pentru Facebook pentru că este prima oară când am achiziţionat un produs şi o companie cu atât de mulţi utilizatori. Nu plănuim să mai facem multe asemenea achiziţii, asta dacă va mai exista vreuna”, a declarat Mark Zuckerberg, şeful Facebook.

Instagram reprezenta evident o ameninţare la adresa Facebook, iar achiziţionarea companiei permite celei mai mare reţele din lume să îşi îmbunătăţească serviciile proprii pentru dispozitivele mobile. Această achiziţie a adus, de asemenea, un plus în ceea ce priveşte listarea la bursă a Facebook.