Acuzaţiile lui Narcis Neaga, clasate. Dosarul Sibiu-Orăştie, în care apare și numele lui Eduard Kovesi, nu s-a închis
- Ionu ţMure şan
- 5 martie 2018, 00:00
Procurorii au decis clasarea acuzaţiilor care îl priveau pe fostul director CNADNR, Narcis Neaga, pe motiv că faptele nu sunt prevăzute în legea penală.
După clasarea mega-dosarului Microsoft, prin prescrierea faptelor, un alt dosar „de calibru” al procuroarei Mihaiela Moraru-Iorga riscă să fie „îngropat”, de data aceasta ca urmare a deciziei Curţii Constituţionale privind redefinirea infracţiunii de abuz în serviciu. Procurorii DNA au dat ordonanţă de clasare în ceea ce îl priveşte pe fostul director al CNADNR, Narcis Neaga, care era cercetat în dosarul Autostrăzii Sibiu-Orăştie pentru abuz în serviciu.
„Procurorii anticorupţie au dispus soluţia clasă- rii la data de 21 februarie 2018, conform art. 16 alin. 1, lit. b ( “fapta nu este prevăzută de legea penală ori nu a fost săvârşită cu vinovăţia prevăzută de lege”) din CPP. Concret, în acest caz, procurorii anticorupţie nu au constatat încălcarea legislaţiei primare, având în vedere dispoziţiile Deciziei nr.405 din 15 iunie 2016 a Curţii Constituţionale, aspect care nu poate atrage răspunderea penală a persoanei respective”, potrivit unui comunicat al DNA cu privire la clasarea acuzaţiilor aduse lui Narcis Neaga, remis Mediafax.
Potrivit unor surse ale EVZ din fosta CNADNR (n.r. - scindată între timp în CNIR şi CNAIR) la DNA rămâne în lucru, însă, partea din dosar care priveşte proiectarea şi execuţia Autostrăzii Sibiu-Orăştie, denumită şi „Autostrada scufundată”, execuţie la care a participat şi firma lui Eduard Kovesi, fostul soţ al şefei DNA. În acest dosar, Narcis Neaga a fost pus sub control judiciar de DNA, în decembrie 2015, fiind stabilită o cauţiune de 300.000 de lei, bani pe care acum acesta trebuie să îi primească înapoi.
Un tronson al Autostrăzii Sibiu-Orăştie s-a crăpat şi s-a surpat la 10 luni de când fusese inaugurată, la sfârşitul anului 2014. În turul doi al prezidențialelor din 2014, Victor Ponta, pe atunci prim-ministru și candidat la președinția României, ar fi cerut să taie panglica la acel tronson de autostradă pentru a câștiga capital electoral. Ioan Rus, ministrul Transporturilor și Narcis Neaga, șef al CNADNR la acea vreme, au cerut constructorului italian Impregilio Salini să finalizeze lucrarea cu orice preţ, aşa că muncitorii s-au apucat să toarne asfalt la -10 grade.
Domnule Narcis Neaga, va rog să mă scuzați!
În urmă cu doi ani, scriam despre Narcis Neaga, fostul director general al CNADNR că, deși pus sub control judiciar, în calitatea de suspect în dosarul Orăștie-Sibiu Lot 3, deschis de DNA, era ținut în continuare într-o zonă de mare răspundere, în funcția de director al Direcției de Concesiuni din CNADNR.
Nu mințeam cu nimic, mai mult decât atât, articolul meu conținea și punctul de vedere integral al domnului Narcis Neaga. Astăzi, la doi ani după ce i-a terfelit public onoarea, DNA a închis dosarul. Parchetul lui Kovesi a dispus clasarea cauzei în care Neaga a fost acuzat aiurea, dând vina pe CCR. În concluzie, îl rog public pe domnul Neaga să mă scuze pentru că am dat publicității acel articol, chiar dacă în el nu am mințit cu nimic. Îl rog să ma ierte pentru faptul că acum doi ani încă mai eram atât de naiv, ca să mă exprim elegant, încât să cred că printre miile de dosare de Poliție Politică făcute de DNA mai pot exista și unele făcute pe bune. (Mirel Curea)
Implicarea fostului soț al șefei DNA în (a)facerea autostrăzii
Numai că în dosarul „Autostrăzii scufundate” a fost vehiculat un nume mult mai greu decât cel al fostului director CNADNR, Narcis Neaga. EVZ a publicat în iulie 2017 că procurorul de caz în acest dosar, nimeni alta decât Mihaeiela Moraru-Iorga, a nimerit cu ancheta peste fostul soţ al şefei DNA, Eduard „Bebe” Kovesi (foto), care a fost implicat până peste cap în furnizarea de materiale de construcții pentru autostrada Sibiu-Orăștie, Lugoj-Deva și Sebeș-Turda, pe loturile unde au lucrat firme italiene, în special Salini Impregilio, dar mai ales firmele românești tampon ale italienilor.
În plină construcţie a autostrăzii Sibiu-Orăştie, firma Omaum Construct a devenit interfața dintre constructorul Impregilio și executanții lucrării, respectiv firmele românești contractante. Masa de executanți, firmele românești, au fost adunate de Omaum Construct, fiecare cu ce a avut în dotare. Printre aceste firme a apă- rut și Led Communications, firma lui Eduard Bebe Kovesi, dar nu ca executant, ci tot ca intermediar.
Declaraţiile martorilor
O confirmă unul dintre cei mai vechi angajați ai Omaum Construct, inginer: „Bebe Kovesi a apărut în șantier încă de la început… De câte ori n-a fost în șantier!?… Mai venea cu un prieten de-al lui, unul Erik, care avea o firmă, Stone Company…Avea și o baracă în șantier, era una a lui Omaum, aia din mijloc a lui Kovesi și încă una a unui partener al lui Omaum… Dacă îl știa lumea? Păi cum dracu’ să nu?!…
Foto Eduard Kovesi:
Led Communications dădea piatră la Impregilio și pământ pentru terasament… Când se factura, venea Led Communications cu Stone Company, facturau la Omaum, iar noi facturam mai departe la Impregilio”.
Unul dintre cei mai vechi subcontractori ai lui Omaum a declarat la rândul lui: „Am trimis documente despre terenul ăla la DNA. Led Communications ăsta era, că era ăla, fostul bărbat al lui Codruța Kovesi…Era intermediar…Led Communications lua balastru și îl factura lui Omaum. Spălau niște bani pentru că treceau cantități mult mai mari. Am trimis un dosar plin de foi de parcurs, cu cursele pe care le făceau ei pentru Led Communications… Led Communications nu avea niciun utilaj, era o firmă de comunicați i din Sibiu, navea nicio treabă cu construcțiile”.
După dezvăluirile EVZ, procurorul şef al DNA. Laura Codruța Kovesi a declarat într-un interviu că nu mai are nicio treabă cu Eduard Kovesi de la pronunţarea divorţului, adică de mai bine de zece ani.