Aceste tichete sunt anulate în 30 de zile, dacă nu sunt folosite. Regulile au fost publicate

Sursa Foto: Arhiva EVZ

București. Guvernul României a aprobat joi o hotărâre care stabilește că tichetele de activități casnice vor fi valabile timp de 12 luni. Beneficiarii pot folosi sau valorifica aceste tichete în termen de un an de la achiziționare, iar prestatorii casnici le pot valorifica în același interval de la primire, conform anunțului făcut de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale pe Facebook.

Tichetele de activități casnice neutilizate se vor anula

Tichetele care nu sunt utilizate în termenul de 12 luni vor fi anulate automat de Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) în platforma electronică, în 30 de zile de la expirarea valabilității.

Conform hotărârii adoptate, dacă beneficiarii casnici completează greșit datele pe tichetele de hârtie, aceștia trebuie să furnizeze prestatorilor noi tichete corecte. Tichetele eronate vor fi returnate la ANOFM pentru anulare.

Pentru a oferi tichete angajaților ca bonus sau primă, angajatorii trebuie să încheie un contract cu ANOFM în funcție de sediul social sau punctul de lucru.

Cine poate deveni prestator casnic?

Prestatori casnici pot fi orice persoane fizice de peste 16 ani care doresc să obțină venituri suplimentare prin activități casnice necalificate, indiferent dacă sunt șomeri, pensionari, elevi, studenți sau angajați.

Au fost identificate 34 de activități eligibile pentru remunerare exclusivă prin tichetele de activități casnice, incluzând îngrijirea locuințelor, grădinilor, animalelor de companie și sprijinirea persoanelor dependente. Persoanele interesate trebuie să se înregistreze pe platforma tichete.anofm.ro.

În bucătărie. Sursă foto: Freepik

Beneficii pentru prestatori

Înrolarea în platformă și utilizarea tichetelor de activități casnice oferă prestatorilor casnici acces la asigurări de pensie și sănătate, cu condiția să valorifice cel puțin 85 de tichete pe lună, echivalentul a 1.275 de lei. Această reglementare este parte a reformelor asumate de România prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Ministerul Muncii subliniază că această măsură vizează eficientizarea sistemului de plată și evidență a activităților casnice, asigurând un cadru legislativ favorabil pentru prestatorii casnici și beneficiarii acestora.