A trecut de Senat. Noi reguli la RAR privind înmatricularea şi radiere autovehiculelor

Proiectul de lege, care prevede simplificarea procedurii de înmatriculare şi radiere a maşinilor printr-un singur drum la Registrul Auto Român, a trecut de Senat. Prin acest proiect, RAR ar primi mult mai multe atribuții, iar procedura ar fi simplificată. 

Una dintre măsurile luate în calcul  în acest proiect este trecerea activităţilor de înmatriculare şi radiere a vehiculelor de la Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), aşa cum e acum, la Registrul Auto Român (RAR).

Proiectul nu a fost dezbătut, astfel că a trecut tacit de Senat.

Noile modificări aduse de proiectul care a trecut de Senat

Transferarea activităţilor de înmatriculare şi înregistrare a vehiculelor de la DRPCIV, aşa cum e acum, la RAR, este o modificare importantă. Asta ar însemna un singur drum, la RAR.

Mai exact, RAR ar urma să se ocupe şi de „activitatea de înmatriculare sau radiere a vehiculelor, de eliberare şi evidenţă a certificatelor de înmatriculare şi a plăcilor cu numere de înmatriculare a vehiculelor, precum şi de eliberare şi evidenţă a autorizaţiei de circulaţie provizorie sau pentru probe a vehiculelor”.

Plăcuţele de înmatriculare vor fi fabricate tot de RAR . În schimb, RAR va încasa tarifele pentru obţinerea documentelor de înmatriculare, confecţionării plăcuţelor de înmatriculare permanentă, de probă, temporare şi provizorii, atribuirii unui număr de înmatriculare preferenţial, păstrării combinaţiei numărului de înmatriculare, furnizarea unor date privind vehiculul, respectiv contravaloarea certificatelor de înmatriculare şi a autorizaţiilor provizorii sau de probă.

RAR ar urma să comunice firmelor de asigurări, pentru a le permite acestora întocmirea dosarelor de despăgubire, informaţii legate de proprietarii maşinilor sau deţinătorii mandataţi ai acestora.

Se schimbă procedurile la RAR

Procedura efectivă de înmatriculare, radiere, eliberare a certificatului de înmatriculare şi a plăcuţelor de înmatriculare urmează să fie stabilită prin ordin al ministrului Transporturilor şi Infrastructurii.

Acest transfer de autoritate către RAR ar urma să reducă și costurile pentru cetățeni.

Trebuie spus că, acum, Camera Deputaților rămâne forul decizional.

Un proiect oarecum asemănător a fost depus la Parlament şi în urmă cu câţiva ani. Acesta a propus, dar fără succes, înfiinţarea Biroului Unic de Înmatriculare care ar fi înlocuit drumurile pe care cei care îşi cumpără o maşină trebuie să le facă la mai multe instituţii: ANAF, Impozite şi Taxe Locale, Registrul Auto Român şi Direcţia Regim Permise şi Înmatriculări.