A primit o cutie goală în loc de un telefon business
- Adam Popescu
- 11 aprilie 2010, 20:28
Un timişorean a primit prin curier coletul gol, iar reprezentanţii firmei de curierat glumesc pe seama lui: spun că înăuntru era un cub de gheaţă ce s-a topit.
Numeroşi timişoreni se plâng de prestaţia firmelor de curierat rapid: fie angajaţii sunt nepoliticoşi, fie îşi primesc coletele deteriorate sau chiar cu obiecte lipsă. Unul dintre păgubiţi a apelat, pe 23 martie, la o firmă de curierat pentru a expedia, în Capitală, un telefon mobil business, cu plata la destinaţie, însă, odată ce cumpărătorul s-a răzgândit şi nu a mai preluat coletul, la înapoiere, timişoreanul a constatat că i s-a adus un pachet gol. Pagubă de 750 de lei
„Am vândut prin intermediul siteului www.okazii.ro telefonul meu mobil, un Nokia E90 Comunicator, telefon care în ma gazin costă 1.800-2.000 de lei, cu 750 de lei”, povesteţe Marius Vava. Coletul a fost trimis prin firma CRX (www.crx.ro).
„L-am împachetat, am lipit pe el adresa destinatarului, iar când a venit curierul să-l ridice, a văzut că pachetul avea aproape un kilogram. Toate bune şi frumoase, mi-a făcut un AWB de însoţire a mărfii şi a trecut la ramburs suma de 750 de lei. De stinatarul însă s-a răzgândit şi a refuzat coletul din diferite motive (era o doamnă) aşa că m-a sunat curierul de la Bucureşti să-mi comunice că acesta se va întoarce. A doua zi, coletul a şi ajuns. Era o zi de sâmbătă, aşa că până luni nu mi-a fost adus. Când m-a sunat curierul din Timişoara eu nu eram acasă şi m-a întrebat dacă poate să mi-l lase la o firmă unde am mai lucrat, de asemenea clientă CRX. Am spus că e în regulă. Surpriza a venit când am ajuns acolo: coletul era sigilat, dar uşor ca un fulg. Gol”, mai spune Marius Vava.
Fiind evident că în colet nu mai era nici urmă de telefon, tânărul a sunat curierul pentru a-i cere explicaţii.
„Îmi sun şefii şi revin”
„Îmi sun şefii şi revin cu un telefon”, a fost replica venită de la curier. I s-a cerut să ducă coletul la sediul firmei de curierat. Aici a început un adevărat circ.
„Mă întâmpină şeful de depozit şi curierul care a preluat de la mine iniţial coletul. Ultimul spune că acest colet avea aproape un kilogram greutate şi telefonul în interior, când l-a preluat, şeful lui spunea că era uşor ca un fulg când s-a întors de la Bucureşti şi că se şi mirase de ce o cutie care părea goală avea ramburs 750 de lei”, mai povesteşte Vava.
Reclamaţii fără răspuns Păgubitului i s-a recomandat să scrie o reclamaţie către sediul din Bucureşti al CRX, cu menţiunea că în trei zile i se vor înapoia banii. După patru zile a aflat că se face „o anchetă internă”. Răspunsul „oficial” este cel puţin siderant.
„Conform termenilor şi condiţiilor scrise pe versoul awbului, la alineatul 7.1, despăgubirea în cazul trimiterilor neasigurate va fi întotdeauna egală cu de 10 ori valoarea tarifului încasat de CRX pentru expedierea respectivă”, explică Andreea Frăţică, coordonator Call Center CRX.
„În concluzie, am rămas cu buza umflată, fără telefon, fără bani şi cu dreptatea-n mână. Nu am ajuns să-mi vând telefonul pentru că mă plictisisem de el, ci pentru că aveam nevoie urgentă de bani”, ne spune tânărul.
Când a ajuns să vorbească telefonic cu directorul companiei, căruia i-a găsit numărul pe un site de socializare profesională, acesta i-a replicat că, poate, a expediat un cub mare de gheaţă care s-a topit.
PAŞI DE URMAT PENTRU PĂGUBIŢI
Reclamaţi la OPC şi la poliţie
Reprezentanţii Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor (OPC) Timiş spun că au înregistrat anul acesta mai multe reclamaţii cu privire la firmele de curierat, însă nici una vizând obiecte care să fi dispărut la transport, ci mai mult întârzieri. În ceea ce priveşte cazul de faţă, se cer reclamaţii scrise.
„Expeditorul trebuie să respecte condiţiile de expediere, şi, odată predat coletul, să fie atent dacă semnează predarea «pe riscul său». Dacă însă dispar lucruri din coletele expediate, atunci cazul ia o altă turnură. Păgubitul trebuie să facă reclamaţie la OPC, iar noi vom desfăşura o anchetă şi e imperativ să se adreseze poliţiei pentru că e vorba de fraudă”, a spus Marinela Iliaş, şefa OPC Timiş. REACŢIE
Hoţul e unul dintre curieri
Marius Vâlcu, directorul executiv al firmei de curierat, ne-a declarat că, în urma anchetei interne declanşate la nivelul firmei, a fost descoperit hoţul. „Am constat că am avut o deficienţă în aplicarea procedurilor interne. Probabil că telefonul a fost sustras de unul dintre curieri. Ştim persoana şi, dacă nu recunoaşte fapta, îl vom duce la testul poligraf. El trebuie să suporte valoarea telefonului”, a declarat directorul.
Marius Vâlcu a mai spus că i-a comunicat deja păgubitului acest lucru. El a adăugat că i-a cerut acestuia să anuleze orice apariţie în presă a „pove ştii”, pentru a-şi primi despăgubirea, respectiv contravaloarea telefonului - 750 de lei.