Temu, investigată pentru modul în care afișează prețurile și alte informații esențiale

Temu, investigată pentru modul în care afișează prețurile și alte informații esențialeCumpărături online. Sursa foto: pixabay

Oficiul polonez pentru concurență și protecția consumatorilor (UOKIK) a depus o plângere împotriva Temu (Whaleco Technology Limited, înregistrată în Irlanda) pentru nerespectarea Directivei Omnibus, invocând lipsa de transparență în relațiile cu consumatorii.

Whaleco riscă o amendă de până la 10% din cifra de afaceri pentru fiecare practică contestată.

În plus, UOKIK investighează modul în care Temu afișează prețurile și alte informații esențiale pentru consumatori.

Una dintre cele mai mari platforme chinezești

Site-ul Temu este una dintre cele mai mari platforme de achiziții cu capital chinezesc. Acesta oferă o varietate de categorii de bunuri, cum ar fi haine, produse cosmetice, dispozitive electronice sau aparate de uz casnic, printre altele. Societatea responsabilă de vânzările din Polonia este compania irlandeză Whaleco Technology Limited, cu sediul social în Dublin.

Este entitatea care s-a confruntat cu acuzațiile aduse de președintele UOKiK cu privire la încălcarea drepturilor consumatorilor imediat ce UOKIK a verificat metoda de prezentare a informațiilor importante pentru cumpărători pe site-ul și în aplicația Temu.

Vânzări online

Vânzări online. Sursa foto: Pixabay

Obligații pentru furnizori

Furnizorii de platforme comerciale online trebuie să furnizeze consumatorilor informațiile prevăzute de lege la anumite momente și într-un anumit mod. Dacă facem cumpărături online, trebuie să fim informați cu privire la drepturile noastre încă dinainte de încheierea contractului.

Trebuie să ne fie clar de la cine cumpărăm - de la un antreprenor sau de la o persoană fizică - și care este separarea obligațiilor între vânzător și platforma pe care o folosim pentru comenzi. Președintele UOKIK este de părere că, atunci când cumpără prin intermediul site-ului Temu sau al aplicației mobile, este posibil ca unii consumatori să nu fie informați în mod transparent și explicit cu privire la acest lucru.

Informații în limba chineză

Unele îndoieli sunt ridicate, de asemenea, de o metodă de prezentare a anumitor vânzători - aceste informații pot să nu fie disponibile ușor și intuitiv. De exemplu, dacă doriți să ajungeți la aceasta, trebuie să faceți clic de câteva ori pe elementele de interfață selectate. Se întâmplă ca unele conținuturi disponibile acolo să fie prezentate în limba chineză.

În același timp, atunci când se fac cumpărături la comerțul electronic, este prioritar să se ofere consumatorilor transparență și cunoștințe fiabile despre contractul încheiat la distanță. Directiva Omnibus a UE a sporit protecția în lumea digitală, iar președintele UOKiK verifică dacă noile reglementări sunt puse în aplicare în mod corespunzător.

Ne puteți urmări și pe Google News