Dacia Vaner, proiectul ambițios al unui designer român. Cum arată mașina
- Andrei Arvinte
- 1 octombrie 2024, 12:45
Dacia ar putea reintra pe segmentul utilitarelor ușoare. Dacă proiectul ambițios al unui designer român va fi luat în seamă de companie, România ar putea produce o gamă de nouă de autovehicule.
Dacia a mai produs autovehicule utilitare. Dacia D6 Estafette a fost produsă cu licență Renault între anii 1975 și 1978. Procesul de fabricație a fost, însă, stopat după trei ani, astfel că numai 642 de exemplare au văzut lumina zilei. Era o utilitară ușoară și foarte economică, menită transporturilor urbane.
Ce este Dacia Vaner
Un designer român a făcut câteva randări pe calculator cu ceea ce numește el "Dacia Vaner". Un proiect care arată senzațional. Este vorba tot despre o utilitară ușoară, cu aspect de secol XXI. Aceasta respectă noul designul al gamei Dacia. Autorul, Andrei Dilă, și-a imaginat două uși glisante laterale și un spațiu de încărcare generos.
Dacia D6 Estafette, o furgonetă folosită de Poșta Română
Dacia D6 Estafette a fost introdusă pentru prima dată în 1959 sub numele de Renault Estafett. Este o furgonetă comercială ușoară. Are tracțiunea pe față și a fost realizat în doar 642 de exemplare.
Cutiile de viteze au fost fabricate la Mioveni, iar pentru producția lor, personalul român a fost școlarizat în Franța timp de 3-6 săptămâni.
Motorul și toate anexele sale (mai puțin pompa de apă și carcasa filtrului de aer) erau comune cu cele ale modelului Dacia 1300, fiind de fabricație românescă. Tot de fabricație românească erau sistemul de frânare care echipează puntea spate, geamurile, plafonierele, anvelopele și tapițeria. Varianta de caroserie asamblată la Mioveni a fost cea transport mărfuri, cu plafon standard.
Principalul beneficiar al modelului Dacia D6 a fost Poșta Română, automobilul fiind vândut exclusiv instituțiilor de stat. Uzina Autobuzul din capitală a încercat echiparea unei caroserii TV cu mecanica Estafette, proiectul fiind un eșec.