Dezastru la un hotel din Otopeni. ANPC a închis imediat unitatea
- Andrei Arvinte
- 20 septembrie 2024, 20:20
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a descins, ieri, la Nord Airport Hotel, situat în orașul Otopeni. În urma controalelor au fost identificate deficiențe majore. Stabilimentul de pe Calea Bucureștilor 202b a fost închis temporar.
Mare le-a fost mirarea comisarilor ANPC când au intrat în Nord Airport Hotel din Otopeni. Hotelul nu avea autorizațiile și avizele necesare emise de Ministerul Turismului, Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA), Direcția de Sănătate Publică (DSP), Primăria orașului Otopeni și Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU).
De asemenea, s-a constatat că la recepție nu se întocmeau fișe de cazare pentru turiști. Nu existau nici măcar informațiile referitoare la tarifele practicate pentru fiecare tip de cameră. Lucrătorii ANPC au descoperit că în hotel erau cazate persoane fără formalități de cazare întocmite, deși reprezentantul societății comunicase echipei de control că nu este nimeni cazat.
Saltele pătate, subsol insalubru
Echipa ANPC a remarcat lipsa igienei în camerele de cazare: saltelele erau pătate și deteriorate și nu existau fețe de pernă sau de saltele. Mai mult, subsolul hotelului era într-o stare insalubră, plin de șobolani morți, aflați în stare de putrefacție. Reprezentantul hotelului nu a putut prezenta acte prin care să confirme efectuarea deratizării sau a dezinsecției.
Locul de joacă amenajat pe terasa hotelului era neigienizat, cu pete de rugină, pânze de păianjen și acumulări de impurități. În privința camerelor, ANPC a constatat absența de la ferestre a plaselor împotriva insectelor.
Alte nereguli
Inspectorii ANPC n-au găsit mapele informative obligatorii pentru turiști în camerele de hotel. Produsele cosmetice disponibile în băi nu aveau traducerea în limba română. Având în vedere gravitatea deficiențelor constatate, ANPC a dispus oprirea temporară a activității pentru o perioadă de 5 luni și a aplicat o amendă de 50.000 lei. Instituția reamintește cât de importantă este, în domeniul prestărilor serviciilor hoteliere, respectarea normelor legale și a standardelor de calitate și siguranță.