Planșeul Unirii, un pericol pentru trafic. Oricând se poate prăbuși. Foto

Planșeul Unirii, un pericol pentru trafic. Oricând se poate prăbuși. Foto Pasajul Unirii. Sursa foto: Facebook/Primăria Sectorului 4

Planșeul Unirii s-a degradat accentuat de la ultima expertiză care a avut loc în urmă cu doi ani. Un expert a avertizat spunând că unele părți din structură se pot prăbuși oricând și ar putea provoca un dezastru.

Planșeul Unirii a devenit un pericol pentru trafic

Planșeul Unirii s-a degradat foarte mult așa încât părți de structură se pot prăbuși și poate atrage un colaps general al structurii, se arată într-un document semnat de un expert tehnic care a verificat pe data de șase august starea construcției de sub Piața Unirii.

Expertul în construcții mai spune că consolidarea planșeului Unirii trebuie să înceapă de urgență, altfel ar trebui luate măsuri de limitare a traficului în zona Piața Unirii.

Planșeul Unirii a devenit un pericol pentru trafic. Sursa foto: Document

Ne puteți urmări și pe Google News

Expertul tehnic, după ce analizat situația planșeului, a venit cu câteva observații și propuneri:

  • unele degradări sunt accentuate și necesară începerea rapidă a lucrărilor de reabilitare/consolidare/înlocuire ale podului,
  • degradările sunt de așa natură încât un colaps al structurii,
  • Imaginile nu reprezintă nici pe departe totalitatea defectelor întâlnite în cadrul vizitei,
  • Cedarea sub trafic a unor grinzi transversale poate atrage după sine flexibilizarea până la rupere a plăcii de beton care susține traficul.

Planșeul Unirii a devenit un pericol pentru trafic. Sursa foto: Document

Situația este atât de gravă încât ar trebui să se demareze urgent lucrările de consolidare

Expertul tehnic avertizează, de asemenea, ca lucrările de reabilitare și consolidare și înlocuire trebuie demarate de urgență, deoarece există pericolul de prăbușire ale unor bucăți din planșeu. Iar până atunci ar fi necesară limitarea greutății vehiculelor care circulă pe pod la maxim 10 tone.

Mai mult, viteza vehiculelor ar  trebui redusă la maxim 30km/h iar distanța între mașini să nu fie mai mică de cinci metri.

Toate aceste concluzii ale expertului sunt  fundamentate cu o serie de fotografii care arată clar gravitatea situației din subteran, o zonă circulată intens inclusiv de mijloace de transport în comun. Se pot vedea în imagini betoane distruse, elemente metalice expuse umidității,  antretoază ruptă și chiar zona de rezemare a antretoazei care este complet distrusă, arată jurnaliștii de la g4media.ro.

Revista presei