Adrian Diaconu dezvăluie temerile sale cu privire la inteligența artificială. Ce impact va avea asupra educației? Video

Adrian Diaconu dezvăluie temerile sale cu privire la inteligența artificială. Ce impact va avea asupra educației? Video

Astăzi, 30 iulie, s-a desfășurat prima ediție a podcastului „Esențial”, difuzat pe canalul de YouTube „Hai România!”. Protagonistul a fost Adrian Diaconu, profesor universitar la Universitatea din Minnesota. Discuția a abordat o gamă variată de subiecte, concentrându-se în principal pe impactul inteligenței artificiale asupra tinerilor din zilele noastre.

Adrian Diaconu este matematician și profesor universitar în Statele Unite ale Americii, predând la Universitatea din Minnesota. Cea din urmă se clasează în top 20 la nivel mondial în domeniul matematicii. În discuția de astăzi, inteligența artificială a reprezentat un subiect controversat. Adrian Diaconu recunoaște că nu este fan al inteligenței artificiale și a detaliat și motivele care stau în spate.

„Ne pierdem reflexele gândirii”

„Consider că face mai mult rău decât bine. Temerea mea este că noile generații nu vor mai face școală, pentru că își vor face temele cu AI-ul. Sunt, în momentul de față, programe care îți rezolvă toate problemele de geometrie din școala generală, liceu” mărturisește Adrian Diaconu.  În plus, el a adăugat faptul că: „Ne pierdem reflexele gândirii.”

Oamenii apelează tot mai des la inteligența artificială și acest lucru reprezintă un risc pentru viitorul tinerilor.

Ne puteți urmări și pe Google News

Adrian Diaconu crede că acest sistem manipulează oamenii după bunul plac. Iar temerile sale nu se opresc aici.

Occidentul versus China: problema inteligenței artificiale

„Noile generații vor avea mult de suferit.” De asemenea, Adrian Diaconu menționează în cadrul podcastului că în SUA nu se discută despre această problemă. El consideră că ar trebui impuse anumite restricții copiilor, inclusiv în ceea ce privește realizarea temelor cu inteligența artificială. „Nu vii la școală cu telefonul mobil, nu îți faci temele cu AI-ul. În SUA, nu poți să demonstrezi ca [studentul] a folosit AI-ul. El îți spune că nu, întri într-o discuție de „ba da, ba nu” cu studentul. Deci, se evită aceste discuții.”

În schimb, la polul opus se află China. „În China există autoritatea respectivă pe care o știm. Ai făcut cu AI-ul pentru că așa am spus eu. Și ca atare ai doi” povestește matematicianul despre cum profesorii chinezi abordează problema inteligenței artificiale.

În mediul academic din SUA nu se discută astfel de probleme, astfel încât nu se pot implementa nici reguli în acest sens. Maxim le poți atrage atenția studenților că nu procedează în mod corect. Însă, aceste metode nu vor da niciodată rezultat. ”Oamenii își doresc să o ia în viață pe scurtătură”, subliniază Adrian Diaconu.

Oamenii vor în general bani, slujbe, beneficii. Nimeni nu se gândește dacă merită banii aceia sau nu. Și atunci, unul dintre criterii este obținerea diplomei de facultate. Nu contează cum. Nimeni nu mă va întreba în viață cât am învățat eu, ce informații am. Cel puțin tu așa gândești la momentul respectiv. Nu contează atunci scopul, cum îmi fac eu temele, dacă mi le face o mașinărie, e perfect. Dacă îmi iau diploma, e perfect. Așa gândește omul în general” a încheiat Adrian Diaconu.

Ediția completă a podcastului „Esențial” din 30 iulie poate fi vizionată aici.

Revista presei